Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Bolåneutmanaren Nordax lanserar höstkampanjen

Publicerad: 16 September 2020, 13:04

I sin senaste kampanj introducerar Nordax begrepp som ”skilsmässolån” och ”nybyggarlån”.


Ämnen i artikeln:

Nordax

Banken Nordax vill få grepp om en målgrupp som på grund av att de inte har fast anställning, något som blir allt vanligare, inte kan få bolån hos andra banker. Förra året tog de fram kommunikationsplattformen ”Banken för det nya vanliga” som de sedan dess byggt vidare på. Nu släpper de en ny kampanj med bredare anslag, tv och online, än vad de gjort tidigare. Under hösten kommer kampanjen att aktiveras ytterligare.

LÄS MER: Hanna Belander lämnar Prime – blir CMO på Nordax 

– Tro det eller ej, men även folk utan fast anställning kan vilja flytta, skilja sig eller bygga ut. Och människor som flyttar till Sverige behöver också någonstans att bo - även om de inte har jobbat tillräckligt länge för att få lån hos storbankerna, säger Hanna Belander, marknadschef på Nordax Bank.

Sedan i mars har Nordax själva tagit över ansvaret för idéarbetet kring den kreativa kommunikationen. Utöver Hanna Belander, med 20 års erfarenhet från byråvärlden, har de även stärkt upp inhousebyrån med två ytterligare medarbetare - Malin Thell och Anna Berg.

Arbetsgrupp

Idé: Nordax 

AD: Mårten Hedbom

Copy: Hanna Belander

Activation Manager: Jonas Axblom

Produktionsledning: Malin Thell

Marknadschef: Hanna Belander

Produktion: Esteban

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nordax

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.