Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bolist bygger varumärke med glesbygdskampanj

Publicerad: 1 april 2022, 06:51

Bolists nya reklamfilm.

Foto: Pressbild

Byggvaruhuset Bolist inledde ett samarbete med reklambyrån Ord & bild i höstas. Nu lanseras kampanjen – som understryker vad som skiljer dem från konkurrenterna, den lokala närvaron. ”Vi vill lyfta fram det småskaliga”, säger Niclas Höglind Fors, CD på Ord & Bild.


Ämnen i artikeln:

Ord&BildKampanj

Att Bolist har 170 byggvaruhus framförallt på mindre orter blev USP:en i deras nya reklamkampanj. Tillsammans med reklambyrån Ord & bild har de tagit fram en ny varumärkesplattform och kommunikationskoncept och med start i mars bär samarbetet frukt. Bolist kommer att börja synas och höras i reklamfilmen, i radiospotar och i digitala kanaler.

– Genom att bygga vår kommunikation kring närheten till det lokala, kommer vi inte bara att levandegöra Sveriges närmaste byggvaruhus. Vi kommer även kunna skapa relevant och emotionell kommunikation som bygger en egen position på marknaden. Den här kampanjen blir startskottet på vår största varumärkessatsning någonsin, säger Bolists marknadschef Eddie Andersson i ett pressmeddelande.

Niclas Höglind Fors, CD på Ord & bild säger:

– Målet har varit att berätta vilka Bolist är på ett underhållande och särskiljande sätt. Med kommunikationskonceptet ”Vem du än är, var du än bor” vill vi lyfta fram det småskaliga och påminna om att Bolist finns över hela Sverige, även i mindre orter som man knappt har hört talas om.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Kund: Bolist

Eddie Andersson, marknadschef

Linda Hallberg, marknadsansvarig

Caroline Andersson, marknadsansvarig

 

Reklambyrå: Ord & Bild

Peter Jansson Ling, projektledare

Niclas Höglind Fors, CD/AD

Mats Åstrand, copywriter

Mia Höglund, produktionsledare

Per Grönroos, formgivare

 

Produktionsbolag: Fanny & Alexander

Linus Nordström, regi

Alexander Gibbons Barth, exekutiv producent

Nima Krudtaa, produktionsledare

David Grehn, DOP

Sebastian Selmer, set design

Anaya Sylwander, stylist

Ruben Sznajderman, klippare

Martin Mighetto, ljudmix & effekter

Edward Negussie, grade

Amanda K. Arvidsson, skådespelare

Musik: Music Super Circus

Mediabyrå: TBS

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ord&BildKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.