Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bolt fyller tunnelbanan med goda nyheter

Publicerad: 25 november 2020, 08:55

Den estniska mobility-utmanaren försöker se pandemin från en ljusare sida.


Taxi-, elscooter- och hemkörningsmarknaden blir alltmer konkurrensutsatt. Sedan ett år tillbaka har det estniska bolaget Bolt försökt etablera sig på marknaden, främst genom att erbjuda billigare priser än konkurrenterna. Tjänsten finns hittills i Stockholm, Göteborg, Malmö och Lund. 

När priserna på tunnelbane- och utomhusytor nu är låga satsar Bolt på en kampanj som ska locka fler kunder till deras taxitjänst. I kampanjen försöker de se pandemin och dess effekter från den ljusa sidan.

– Trots coronapandemin har vi haft ett väldigt lyckat år så här långt i Sverige och vi ser att både andelen förare och resenärer har ökat rejält. Att vi nu närmar oss en halv miljon användare i vår app visar med all tydlighet att Bolt är en uppskattad tjänst och att det går bra för oss, säger Albin Grkovic, Sverigechef för Bolt.

Kampanjen är framtagen genom ett samarbete mellan Bolts inhouseavdelning och dess pr-byrå Cloudberry.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.