Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bolt släpper kampanj om att parkera elsparkcykeln rätt

Publicerad: 27 september 2021, 12:52

Felparkerade elsparkcyklar är inte bara störande, utan kan vara farligt. Nu släpper aktören Bolt en kampanj för att uppmana sina kunder att parkera rätt.


I helgen avled en man i 80-årsåldern efter att ha cyklat på en felparkerad elsparkcykel, men redan innan dess har många höjt kritiska röster om elsparkcyklarna. Framkomligheten för synskadade blir sämre, uppger vissa, och Socialdemokraterna i Göteborg har hotat med förbud om inte vissa regler följs. I Stockholm kommer det blir 14 gånger dyrare för elsparkcykelbolagen om sparkcyklarna inte lämnas på förbestämda platser.

En av de största aktörerna är Bolt, som nu alltså släpper kampanjen ”Art of Parking”, för att uppmana sina kunder att parkera rätt. Till hjälp har man fotoinfluencers.

– Elsparkcyklar är en viktig del i att skapa morgondagens hållbara städer. Därför måste vi också arbeta tillsammans för att det ska fungera. Med kampanjen ”Art of Parking” vill vi nå ut på ett kreativt sätt och påminna om vikten av att inte parkera elsparkcyklar vårdslöst efter avslutad resa, säger Hedda Broman, marketing manager på Bolt, i ett pressmeddelande.

Bland de deltagande fotograferna som kommer att delta finns Vanessa Tryde, Emma Grann, Evelina Lind och Paul Edwards. Kampanjen pågår fram till 7 oktober.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.