Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bombastisk ballad ska få fler att skrapa Triss i jul

Publicerad: 6 december 2021, 13:22

Skrapverktygen tar ton i en ny kampanj.

Foto: Pressbild

Skraplotter har sedan länge seglat upp som en populär julklapp i Sverige. Nu vill Svenska Spel att ännu fler ska drömma om storvinsten och har tagit hjälp av NORD DDB i en ny Triss-kampanj. ”För oss är det viktigt att förvalta Triss som varumärke och behålla den humoristiska tonen som byggts upp under många många år”, säger Fredrik Simonsson, kreatör på NORD DDB.


Ämnen i artikeln:

KampanjNord DDBSvenska Spel

Ett mynt, en nagel och en nyckel är huvudpersonerna när Svenska Spel vill att fler ska ägna sig åt dobbel i jul. I en kampanj som har tagits fram i samarbete med NORD DDB tar de tre rollfigurerna till ton och sjunger om deras vardag ser ut bortom julen.

– Julen är en högtid för små och stora drömmar. Att skrapa och ge bort en Triss är därför en stark tradition och då vill vi såklart lyfta fram de olika skrapverktygen lite extra. Ingen jul utan skrap är vår första kampanj tillsammans med NORD DDB och vi hoppas den kommer hjälpa till att uppfylla många drömmar i jul, säger Christina Kilström, chef försäljning och marknad på Svenska Spel Tur.

”Skrapverktyg får glänsa lite extra”

På NORD DDB ansåg de att det var viktigt behålla den humoristiska tonen som byggts upp i samband med Triss varumärke under åren.

– Samtidigt ville vi komma in med ett nytt grepp för julen. Skrapandet är ju en ritual där alla har sina egna sätt att skrapa på. Idén blev då att låta alla dessa skrapverktyg få glänsa lite extra i denna skraphögtid, säger Fredrik Simonsson, på NORD DDB.

Filmen är regisserad av Gustav Sundström och producerad av Business Club Royal. Kampanjen rullas ut i TV, tadio, sociala medier, DOOH, print och display. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjNord DDBSvenska Spel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.