Kampanj
Bonava höjer grannskapet i ny höstkampanj - lanserar ny identitet
Publicerad: 19 september 2022, 13:15
Bonava vill lyfta vikten av granskapande för trevnad i ny kampanj.
I en ny kampanj från bostadsutvecklaren Bonava lyfts vikten av grannskapande för trevnad där man bor. Samtidigt lanseras en helt ny varumärkesplattform och identitet.
Kampanjen, som har gjorts med reklambyrån Tillsammans, ska förstärka vad lyckliga grannskap är och hur det kan manifesteras i verkligheten.
– Bonavas syfte som bolag är att skapa lyckliga grannskap för fler. Under sex års tid har vi samlat på oss insikter om vad som skapar lycka där man bor. I ett grannskap byggs lycka i fyra nivåer och måste uppfylla funktionella, emotionella och sociala behov samt ge ett högre syfte där man bor. Den här kampanjen kopplar an till konceptet om grannskapare som är viktiga för att bygga gemenskap och där gör de små vardagliga gesterna stor skillnad, säger Patricia Zani, brand manager på Bonava i ett pressmeddelande.
En bärande del av kampanjen är berättelser om riktiga grannar, deras historier och om hur livet i ett hem från Bonava ser ut. Syftet är att visa hur små vänliga handlingar och en känsla av gemenskap gör stor skillnad för trivsel där man bor, vilket knyter an till Bonavas syfte om att skapa lyckliga grannskap. Den nya identiteten har tagits fram med Kurppa Hosk.
– I vår egen undersökning om vad som skapar lyckliga grannskap har vi sett att bara ett hej bidrar mycket till att bygga lycka och trygghet där man bor. I kampanjen leker vi med kontraster där vi visar visionen om ett grannskap där man är grannskapare. Men samtidigt berättas en annan sida av livet i ett grannskap genom antagonisten, som irriterar sig på allt från smått till stort som grannarna gör. Något de flesta stött på i någon form och förhoppningsvis känner igen sig i, säger Patricia Zani.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.