Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Booli bröstar upp sig mot Hemnet i sin första kampanj någonsin

Publicerad: 9 Oktober 2020, 09:08

Med budskapet ”Vi har Sveriges största utbud av bostäder till salu”, lokala uttag och direkta jämförelser med konkurrenten Hemnet vill Booli väcka uppmärksamhet i sin första stora kampanj.


Ämnen i artikeln:

Booli

Tjänsten Booli startades 2007 och är i dag den näst största bostadssajten i Sverige sett till trafik och den största bostadssajten sett till antal bostäder till salu. Sedan fyra år tillbaka ägs Booli av SBAB.

Med sin första breda kampanj visar Booli för första gången upp sitt nya gemensamma utseende med SBAB, vilket ska förstärka kopplingen mellan bolagen. Kampanjen har tagits fram internt och kommer att synas utomhus i storstadsregionerna samt tillväxtorter under vecka 41 samt i dagspress. Online kommer kampanjen att synas hos bland annat Aftonbladet, Dagens Industri, DN, Expressen, GP och Svenska Dagbladet.

I enheterna skriver Booli ut annonsdata och jämför sajten med största konkurrenten Hemnet.

– Idag när bostäder säljs snabbt och ofta redan innan visning, är det viktigare än någonsin att visa hela utbudet av bostäder till salu på ett och samma ställe. Det är dessutom viktigt att bostadsköpare får tillgång till så mycket information som möjligt för att kunna fatta ett bra beslut. Vi vill därför att alla ska känna till att man hittar fler objekt till salu på Booli än på Hemnet, säger Josephine Linghammar, marknadschef på Booli.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Booli

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.