Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 17 februari 2020, 10:33
Brämhults och Stendahls tar fasta på att februari är en månad där Sverige delvis stannar upp när varumärket går in i ett nytt segment.
Brämhults lanserade nyligen konceptet ”Reclaim February” tillsammans med reklambyrån Stendahls i Göteborg som ska positionera varumärket som ledande inom det så kallade shots-segmentet, en kategori de hittills inte har verkat inom.
– Det blir allt viktigare för dagens konsumenter att handla från varumärken som står för något mer än bara produkten. Brämhults har ett fantastiskt arv och unika produkter, och genom att addera Stendahls kreativitet och kompetens kring varumärkesutveckling har vi påbörjat resan mot ett högre syfte. Vi ser mycket fram emot att göra detta tillsammans, och att sparka igång det hela med våra fantastiska shots, säger Stina Haglund, marknadschef på Brämhults i en kommentar.
Kampanjen ”Reclaim February” spelar på att februari är en månad när produktiviteten i Sverige är låg på grund av vab och sjukdagar, och att det nu är dags att, med hjälp av nyttiga och smakrika shots från Brämhults, göra februari till något bra igen.
Kampanjen kommer främst att gå tungt i Stockholm och Göteborg. Fokus ligger på OOH och SoMe samt Event för provsmakning.
Brämhults:
Stina Haglund, Marknadschef
Jonas Hofstedt, Brand manager
Marie Lansinger, Marketing Director
Reklambyrå: Stendahls
Peter Ohlsson - Client Director
Martin Cedergren - Chief Creative Officer
Karin Hedberg - Projektledare
Eva Råberg - Copywriter
Oscar Plasidius - Art Director
Mediabyrå: Vizeum
Ulrika Anderberg, Strategic Business Director
Michaela Bognäs, Digital Strateg och Account Manager