Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Brf-styrelse ångest? Nej, så behöver det inte vara enligt HSB Stockholm

Publicerad: 10 september 2021, 09:00

”Seriöst, vem orkar sitta i en styrelse?” HSB Stockholm vill visa att de förstår sina kunders vardag i en ny kampanj som tagits fram tillsammans med Knak Agency.


Ämnen i artikeln:

HSBKnak

Det är nog många som kan identifiera sig med de negativa känslor som förknippas med att sitta en bostadsrättsförenings styrelse. ”Jag hinner inte”, ”Jag kan ingenting om styrelsearbete” är ursäkter som ligger nära till hands. Det är den insikten som HSB Stockholm lutat sig mot när de tagit fram den nya kampanjen. De som faktiskt engagerar sig i en brf:s styrelse är vanliga människor med vanliga liv, och tidsbegräsningar och kanske inte alltid är så värst insatta i frågor som rör fastigheter.

Kampanjen ska visa att arbetet i styrelsen inte behöver vara så krångligt, om man har en bra fastighetsförvaltning.

– Många som någonsin suttit i en brf kan relatera till hur man i sin vardag plötsligt ställs inför oväntade utmaningar. Vi vill skapa en intressant kontrast mellan text och bild som gör det tydligt att HSB förstår målgruppen och erbjuder en lösning, kommenterar Ida Alm Pelbäck marknadschef på HSB Stockholm.

Reklambyrån Knak Agency ligger bakom kampanjen som börjar rullas ut i dagspress och kollektivtrafik i veckan. För foto står Eva Edsjö.

 

Arbetsgrupp

HSB Stockholm:

Sara Soto, Kommunikationsstrateg


KNAK Agency:

Jan Lindforss, projektledare

Ebba Meyer, produktionsledare

Dorothea Barre, art director

Tobias Grönberg, copywriter

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HSBKnak

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News