Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bring öppnar dörren i ny kampanj: ”Gör skillnad både för människor och planeten”

Publicerad: 23 november 2022, 10:00

Fler öppna dörrar, tycker Bring!

Med sin nya kampanj vill Bring uppmuntra fler till att öppna upp för varandra och göra skillnad – både för människor och planeten.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Leveransföretaget Bring möter människor varje dag och knackar på tusentals dörrar. En leverans kan komma mitt i ett bråk, en bakning med barnbarnet eller ett födelsedagsfirande. När dörren öppnas vet budet aldrig vad som väntar.

Under pandemin stängde många kontor till förmån för hemmajobb. Några som inte stannade hemma var paketbuden – de fick tvärtom mer att göra än någonsin tidigare. Med sin nya kampanj breddar Bring sin hållbarhetskommunikation. Den nya reklamfilmen är en uppmaning till att göra val som skapar förändring, och samtidigt en hyllning till de riktiga vardagshjältarna.

– Vår kärnverksamhet handlar om att leverera paket. Men det ligger mycket annat i det jobbet också. För en del människor kan en av våra chaufförer vara den enda de pratar med den dagen eller till och med veckan. Miljö- och klimataspekten är fortsatt något vi lägger stort fokus kring, att allt vi och våra kunder gör betyder något, men vi vill även lyfta fram det sociala perspektivet i vårt uppdrag. Vi vill uppmuntra till en positiv förändring – vare sig det handlar om att göra något positivt för klimatet, eller säga hej till någon du möter, säger Gisela Björkgren, marknadsansvarig för konsumentkommunikation på Bring.

I kampanjen är det dörren som spelar huvudrollen. Den fysiska som våra chaufförer knackar på varje dag för att lämna paket, men också dörren som metafor för ett öppet kontra stängt samhälle. Med kampanjen vill Bring få fler att möta varandra och göra skillnad – både för sina medmänniskor och för klimatet.

– Bring knackar på tusentals dörrar varje dag. Att berätta en historia från det perspektivet känns väldigt viktigt. Det som tidigare var globala problem har kommit till oss i Sverige. Oavsett om det handlar om oroligheter och krig, klimatproblem eller polarisering på nätet och i vardagen. Allt står precis utanför vår dörr. Vi måste helt enkelt öppna upp – oavsett om det är för grannen eller för klimatkrisen. Och det startar med ett hej, säger Marius Hanstad, copywriter på den norska reklambyrån POL.

Från den 23 november och till och med den 31 december kommer reklamen visas både digitalt och linjärt i Sverige.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Kund: Bring Sverige

Monica Solberg, Marknadsdirektör

Gisela Björkgren, Marknadsansvarig för konsumentkommunikation

Nina Danielson-Kienast, Kommunikatör

 

Kommunikationsbyrå: POL

Copywriter: Marius Hanstad

Art Director: Mads Bergstrøm

Rådgivare: Marius Eriksen

Projektledare: Kristin Eidså Brantzeg Scheele

Design: Jonas Stava

 

Produktionsbolag: New Land

Director Laerke Herthoni

Executive Producer Erik Torell

Producer  Caroline Sandberg

Dop Mattias Rudh TTG

Ser Designer Catharina Nyqvist Ehrnroth - TTG

Stylist Johanna Borggren - AoA

Hair and make up artist Sanna Riley - Aoa

2 unit

Directors assistant / director Felix Scheynius

Dop Hugo Otto Wallin

Editor: Johan Söderberg-  WGT

Sound Mattias Eklund - WGT

Colourist: Oskar Larsson-  TINT

Music: Freja Drakenberg -  VILLAMGMT

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev