Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Burberry gör 2020-version av Singing in the rain i spektakulär julkampanj

Publicerad: 16 November 2020, 09:13

Trots att varumärket är förknippad med det businessmode som bode vara hårt drabbad av pandemin har lyxvarumärket Burberry skapat den mest omtalade julkampanjen hittills.


Ämnen i artikeln:

Julkampanj

Burberrys kampanj med allsång och dans på Londons gator har blivit en stor snackis i Storbritannien. Modehuset gör här en nyversion av Singin 'in the Rain, och blandar Gene Kellys klassiker med varumärkets urbana DNA och schackrutor. Filmen är producerad av RiffRaff Films och danskollektivet (La) Horde har koreograferat en ny dans där fallande isblock förstärker spänningen. Konceptet har tagits fram inhouse. 

Dansarna bär förstås Burberrys senaste kollektion med tartan och tweed från topp till tå. 

Megaforce som står för regin säger i en kommenar till The Drum:

– Vi hittade idén till den här filmen genom att gräva igenom Burberrys historia. Grundaren, Thomas Burberry, skapade innovativa vattenavstötande kläder som användes av polarutforskare. Det gav oss idén om en berättelse där dess karaktärer hanterar elementen med enkelhet. 

Burberry har även ingått partnerskap med fotbollsspelaren och aktivisten Marcus Rashford för att finansiera ett nätverk av brittiska ungdomscentra.

– Jag är hedrad över att Burberry kan samarbeta med Marcus Rashford och fantastiska organisationer världen över för att ge tillbaka till nästa generation, så att de kan utforska sina drömmar. Och jag ville ta det konceptet -och utforska - för att uttrycka en verklig känsla av frihet i kampanjen. Det handlar om den orädda andan och fantasin där vi skjuter gränser, något som vi håller så nära våra hjärtan på Burberry, säger varumärkets kreativa chef Riccardo Tisci.

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Julkampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.