Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Byrån kniper Fjällräven som kund: ”Ett av Sveriges absolut starkaste varumärken”

Publicerad: 22 oktober 2021, 12:11

Bild 1/2  Fjällräven väljer KWD Studio för att stärka sitt varumärke.

Foto: Pressbild/Fjällräven

Fjällräven ska vara det självklara valet för människor som gillar att vara ute i naturen. För att stärka sitt varumärke och nå fler anlitar bolaget nu KWD Studio för marknadsföring och PR.


Ämnen i artikeln:

KampanjVarumärkeFjällrävenHållbarhet

Från samer, jägare och skogsbrukare till hipsters på Södermalm. I drygt 40 år har många olika människor burit Åke Nordins ryggsäckar och friluftskläder sedan han grundade företaget Fjällräven i en källare i Örnsköldsvik.

Nu vill de ta ett nytt kliv i deras varumäsrkesresa och har anlitat KWD Studio för sköta bolagets marknadsföring och PR.

– Fjällräven är ett av Sveriges absolut starkaste varumärken och det är en ynnest att få förvalta och utveckla varumärket för nya målgrupper. Vår förhoppning är att skapa och utveckla en långsiktig relation med nya generationens bärare av Fjällräven, säger Karolina Westerlund, vd och strateg på KWD Studio.

Just hållbarhet var något Fjällräven hajade till på när de valde KWD Studio eftersom de delar samma värderingar och byrån har förståelse för varumärket och ”stötta de höga mål Fjällräven har”.

– Vi ser att outdoor-intresset i Sverige har ökat markant de senaste åren och vår ambition är att inspirera fler människor att upptäcka friluftslivets positiva effekter. Och givetvis vill vi att Fjällräven ska vara det självklara valet — oavsett om du ska upp på fjället eller ta en tur i närområdet, säger Mikael Andersson, Sverigechef på Fjällräven.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.