Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Byrån om likheterna mellan Mariestads ”En öl på det” och Budweisers Super Bowl-kampanj ”Let's grab a beer”

Publicerad: 27 september 2021, 12:24

Mariestads reklamfilm under konceptet ”En öl till” har flera scener som utspelar sig i samma miljöer som Budweisers Super Bowl-film från 2020.

I förra veckan lanserade Mariestads det nya reklamkonceptet ”En öl till” i samarbete med reklambyrån Bloomy. I filmen ser vi människor avnjuta en öl tillsammans i ett restaurangkök efter ett arbetspass, under ett planeringsmöte och på en scen i en konsertlokal – precis som i Budweisers Super Bowl-film ”Let's grab a beer” från 2020. ”De pratar om gemenskap, vi pratar om njutning”, säger Bloomys projektledare Pernilla af Klintberg till Resumé.


Ämnen i artikeln:

MariestadsBudweiserBloomy Ideas

Under förra veckan hörde läsare av sig till Resumé och menade att Bloomys kampanj för Mariestads ”En öl på det” hade stora likheter med och byggde på samma idé som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.