Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

CaCharge blir Waybler - lanserar ny varumärkesidentitet i samarbete med Rodolfo

Publicerad: 19 september 2022, 09:30

CaCarge byter namn till Waybler och lanserar en ny grafisk profil framtagen av Rodolfo och Rio.

Det svenska teknikbolaget CaCharge, som erbjuder innovativa lösningar för elbilsladdning, byter namn till Waybler. Samtidigt lanseras en ny grafisk profil och en nydesignad laddbox, för att bli globalt ledande inom sitt område.


Ämnen i artikeln:

RodolfoNyheter

Namnbytet, den grafiska profilen, det kommunikativa konceptet samt lanseringskampanjen är det första steget i samarbetet mellan Waybler och den kreativa kommunikationsbyrån Rodolfo. Namnet och den grafiska profilen grundar sig i ett kommunikativt koncept framtaget av Rodolfo och systerbyrån Rio och speglar företagets position som möjliggöraren för vägen framåt och elektrifiering av hela fordonsflottan. 

Wayblers patentsökta lösning för lastbalansering gör det möjligt att ladda sex gånger fler fordon än konventionell laddning, på samma mängd el. Namnbytet och satsningen ska hjälpa bolaget på sin resa mot att expandera på den globala marknaden, och gå samma väg som man gjort i Sverige, för att bli en ledande aktör inom elbilsladdning.

– Tillsammans med teamet på Waybler har vi verkligen skapat en hel relansering av varumärket på väldigt kort tid för att hålla takt med bolagets snabba tillväxt och inträdande på nya marknader. Vi är väldigt glada och stolta över att få vara en del av Wayblers resa och att få vara med att sätta grunden med nytt namn, logga, profil, koncept och lanseringskampanj, säger Adam Lundberg, delägare och kundansvarig på Rodolfo.

Waybler är sedan tidigare verksamma i Sverige, Norge och Luxemburg och har under 2022 fortsatt sin globala expansion. I Tyskland etablerar man ett lokalt kontor för att kunna möta utmaningen kring elektrifieringen av bilar. Tyskland är i dag en av Europas snabbast växande marknader när det kommer till elektrifiering av personbilar, där 1 miljon av Tysklands 48 miljoner är elektrifierade.

– Det nya namnet, konceptet och profilen är ett mycket viktigt steg i vår resa mot att bli en stark europeisk aktör inom vårt segment. Satsningen ska stärka vår position i Sverige och kunna fungera lika väl på alla de marknader vi ska in i. Vi är väldigt glada att få jobba tillsammans med Rodolfo och Rio och tacksamma för deras snabbfotade team som är med på denna resa, säger Niclas Crepin, marketing manager på Waybler.

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se

Ämnen i artikeln:

RodolfoNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.