Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Candyking rullar ut stor höstkampanj i samarbete med SF Anytime

Publicerad: 8 oktober 2021, 08:06

Candyking och SF Anytime bjuder på både bus och godis i den gemensamma kampanjsatsningen där användarna kan köpa lösgodis från Candy King och få en hyrfilm


Ämnen i artikeln:

CandykingRiver

Halloween närmar sig. Och Candyking och SF Anytime rullar ut en omfattande kampanjsatsning som implementeras i hela kundresan, i både köpta och egna kanaler. Från radio,digitalt och socialt till stortavlor och spårvagn under hösten i Sverige Danmark och Norge. Kampanjen stöttas också med butiksmaterial med erbjudandet. 

- Med kampanjen vill vi visa att kombinationen mellan ett starkt samarbete och 360 graders kommunikation kan skapa en trafikdrivande aktivering som ger goda resultat. Vårt partnerskap med SF Anytime är en perfekt matchning, säger Sandra Kirstein, global shopper activation manager central pick & mix på Cloetta.

Höstkampanjen är framtagen av Candyking tillsammans med SF Anytime, med stöd av byrån River som ansvariga för kampanjmaterialet, och byrån Dobedai för radio.

Candyking har under 2021  genomfört ett omfattande varumärkesarbete tillsammans med Wangari Studio. Flera kundundersökningar ligger till grund för hur varumärket kommer att arbeta framöver.

I den taktiska kampanjen kommer samarbetet utmynna i en spökjakt där en person som fotar SF Anytimes och Candy Kings skräcktåg i Stockholm vinner en hel biosalong för sig själv och sina vänner och familj.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CandykingRiver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.