Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Carlsberg hyllar supportrarnas matchritualer i ny kampanj

Publicerad: 18 juli 2022, 11:22

Än så länge har det gått bra för Sveriges landslag, som snart spelar kvartsfinal i EM. Carlsbergs senaste kampanj firar supportrarnas matchritualer.


Ämnen i artikeln:

NyheterCarlsbergHouse of Radon

Det råder fotbollsfeber. I vinter spelas VM, som Sverige inte kvalade in till – men damernas prestation i EM har hittills uppfyllt alla förväntningar. Carlsberg och Valtech Radon har i en ny kampanj tagit vara på supportrars matchritualer.

Enligt en undersökning bland 2000 fotbollsfans i Sverige ägnar sig nära sex av tio åt olika ritualer för att öka chanserna till vinst. Kampanjen, ”Game Day Ritual”, visar och hyllar några olika (mer eller mindre märkliga) matchdagsritualer.

– Som huvudsponsor till SvFF och det svenska fotbollslandslaget vill vi hylla engagemanget som finns bland såväl spelare som supportrar. Vi är alla en del av laget och uppenbart gör fotbollsfans allt de kan för att öka chanserna till ett positivt matchresultat, säger Louise Eckerbom, SR brand manager på Carlsberg.

Även landslagsspelarna Nathalie Björn och Lina Hurtig är med i kampanjen och visar upp sina ritualer. 

Kampanjen syns i DOOH, print, OLV, sociala medier samt onlinedisplay.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Byrå: Valtech Radon

Kund: Carlsberg Sverige

Regi: Roy Rossovich

Ljud: Chris Gardner

Ljus: Oskar Nordmark

Make up: Amanda Mattson

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.