Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Carlsberg stöttar restaurangbranschen - hyllar stammisar från norr till söder

Publicerad: 16 Juni 2020, 08:17

Restaurangnäringen är en av de branscher som har drabbats hårdast av coronapandemin. Nu går bryggerijätten Carlsberg Sverige ut i den landsomfattande kampanjen ”Stammisglaset” för att stötta restauranger över hela Sverige.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergBCW

Initiativet ”Stammisglaset” handlar om att hjälpa krogar i en situation med tappade intäkter. Carlsberg Sverige vill också uppmärksamma den positiva kraft som Sveriges restauranger står för.

Stammisglaset hyllar relationen mellan en restaurang och dess stammisar och syftar samtidigt till att hjälpa Sveriges restauranger genom en tuff tid. Stammisglaset är ett unikt specialdesignat glas som endast görs i ett exemplar per krog och som auktioneras ut på Tradera till högstbjudande. Intäkterna från auktionen går oavkortat till den specifika restaurangen.

600 restauranger har slutit upp bakom Stammisglaset. Kampanjen lanseras i veckan juni och pågår fram till den 28 juni. Alla som har en favoritkrog har möjlighet att buda hem ett eget stammisglas på tradera.se. Samtidigt dubblar Carlsberg Sverige det totala beloppet, upp till en miljon kronor, som auktionerna tillsammans inbringar. Bidraget från Carlsberg Sverige fördelas sedan jämt till alla restauranger som har varit med. Under augusti levereras glasen till krogarna, ett glas för varje krog, som står i baren och väntar på dess vinnare.

Kampanjen kommer att synas i alla stora tv-kanaler, i tidningar och på sociala medier under fyra veckor.

Kampanjen är framtagen av House of Radon. Pr-byrå är BCW Stockholm.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CarlsbergBCW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.