Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Castellum om hemmakontor: ”Lätt för dig att säga, boomer”

Publicerad: 8 september 2021, 09:30

Mycket tyder på att hemmakontoren kommer fortsätta vara primär arbetsplats i framtiden. Det tycker många är skönt – men unga har helt andra förutsättningar, lyfter Castellum fram i en ny reklamkampanj.


Ämnen i artikeln:

Futurniture

Boomers, eller babyboomers, refererar till generationen född mellan slutet av 40-talet och början av 60-talet. Till skillnad från unga professionella, ”millenials” eller ”gen z”, har den generationen ofta större bostäder. Det uppmärksammar Castellum i sin nya reklamkampanj om just hemmaarbete: ”Lätt för dig att säga, boomer.”

LÄS OCKSÅ: Därför blir det bråk mellan generationer – Psykologin bakom ”OK boomer”

Vi får följa med hem till Jonathan Elmblad, copywriter på Futurniture, vars enrumslägenhet står för både arbetskontor, matsal, vardagsrum och sovrum. Det är just Futurniture som är byrån bakom kampanjen, och idén baseras på verkligheten som många unga upplever.

– Över en natt blev jag tvungen att möblera om min etta till både konferensrum, lunchrum och mötesrum. Dessutom skulle det finnas plats att sova, umgås och leva. Jag hoppas att många boomers, företagsledare alltså, vågar lämna både villa och landställe för att prova en ung hemmajobbares vardag, säger han i ett pressmeddelande.

– Förhoppningsvis sätter det i gång tankar lagom till när det ska funderas vidare på arbetsplatsens framtid. 

Castellum uppmanar arbetsledare att testa att jobba en arbetsdag hemma hos Jonathan – eller i alla fall diskutera med såväl unga och äldre medarbetare om hur framtidens arbetsplats kan optimeras.

– Att kombinera livet med arbetslivet på en liten yta är inte hållbart i längden. I kampanjen vill vi visa hur viktigt det är att erbjuda alla anställda ett riktigt kontor när vi försöker att återgå till det normala, säger Helena Dino, hr-chef på Castellum, i pressmeddelandet.

Se reklamfilmen, där lägenhetskontoret visas upp, nedan.

Arbetsgrupp

Castellum:

Anna-Karin Nyman, kommunikationsdirektör

Katarina Holmström, kommunikationsansvarig region stockholm-norr

Anders Westgårdh, PR och pressansvarig

 

Futurniture:

Fredrik Nilsson, creative director

Jonathan Elmblad, copywriter

Daniel Eriksson, motion

Malou Rönnmark, projektledare

Dan Grettve, strateg

Jessica Watson-Galbraith, digital strateg

Jonatan Peterson, PR specialist

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Futurniture

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News