tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Chaufför möts av skräck och erotik i kampanj från DHL och Yale

Publicerad: 15 december 2022, 10:21

Den nya tjänsten uppmärksammas med en film där en DHL-chaufför möts av bland annat en ond docka, erotisk stämning och en överraskningsfest.

Genom ett samarbete mellan DHL och låsföretaget Yale är det möjligt att få e-handelsvaror levererande ända in i hallen. Den nya tjänsten lyfts nu fram i en humoristisk film där en DHL-chaufför möts av lite allt möjligt under sin arbetsdag. Reklambyrå är Le Bureau.

Ämnen i artikeln:

Le BureauDHLKampanjReklamfilmNyheter

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


För att kunna leverera paket ändå in i hallen har Yale, ett företag inom Assa Abloy- koncernen, nu teamat upp med DHL E-commerce Solutions. De båda företagen uppmärksammar nu sin nya tjänst med en humoristisk film där en DHL-chaufför möts av bland annat en ond docka, erotisk stämning och en överraskningsfest.

– Hemleveranser gör inte bara arbetsdagen mer omväxlande för DHL:s chaufförer, de underlättar framför allt livet för mottagarna av paketen. In Home Delivery är praktiskt, säkert och smidigt för den som inte vill vänta i onödan. DHL-chauffören trycker bara in en krypterad engångskod, ställer in paketet i hallen och stänger sedan dörren efter sig. Genom vår film vill vi berätta om tjänsten på ett enkelt, kul och lättsamt sätt, säger Mikael Stange, marknads- och kommunikationschef på DHL, i ett pressmeddelande.

Det är reklambyrån Le Bureau som tagit fram idén och manuset till filmen. Dessutom är det byråns CD och AD Josephine Wallin Ankarstrand som stått för regin. Produktionsbolag är Axell Design och Produktion.

LÄS MER: Le Bureaus affär växer – vd:n flaggar för lågkonjunktur: ”De tuffare tiderna avlöser varandra” 

– Att man kan få sitt paket levererat innanför dörren är en riktigt smart och enkel tjänst som är tacksam att kommunicera. Genom en humoristisk berättelse där ett DHL bud möts av allt möjligt och omöjligt när han öppnar människors ytterdörrar, vill uppmärksamma tjänsten och bjuda målgruppen på skratt, kommenterar Josephine Wallin Ankarstrand. 

Filmen börjar rulla på Linkedin från och med vecka 47.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

DHL:

Mikael Stange, Head of marketing communication.

Christine Bard, Konsult.

 

Yale:

Björn Larsson, Marketing & communication manager

 

Le Bureau

Projektledare: Stella Blekte

AD: Henric Lindsten, Josephine Wallin Ankarstrand.

Copy: Hjalmar Delehag

CD: Josephine Wallin Ankarstrand

Produktionsledare: Åsa Candle

Grafisk formgivare: Agnes Wahlberg

 

Axell Design & Produktion:

Regissör, Josephine Wallin Ankarstrand.

Producent, Ylva Axell.

DOP, Kenneth Ishii.

Post, Gangster.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev