lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Chiffer lanserar ny kampanj med Nackademin - vill få fler att våga drömma

Publicerad: 31 januari 2023, 09:00

Foto: Pressbild Nackademin

Dags att tänka utanför boxen och fortsätta drömma. Det är budskapet bakom en ny reklamkampanj från Nackademin. ”Vi vill uppmana vår målgrupp att fortsätta drömma och våga satsa på en ny karriär”, säger Ellinor Wernberg som är marknadskoordinator.

Ämnen i artikeln:

NyheterChifferKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Vilma Pettersson

vilma.pettersson@dagensmedia.se


Det är tredje året som yrkeshögskolan Nackademin och byrån Chiffer samarbetar med fokuset på att locka fler studenter att söka till skolans utbildningar. I ett pressmeddelande presenterar dem sin senaste kampanj som riktar in sig på de sökande till nästa terminsstart. 

– Yrkeshögskolan är en högaktuell utbildningsform som gör det möjligt att göra en karriärförändring mitt i livet. Med humor och nostalgi vill vi med kampanjen uppmana vår målgrupp att fortsätta drömma och våga satsa på en ny karriär, säger Ellinor Wernberg, marknadskoordinator på Nackademin i en kommentar. 

I kampanjen ”Vägen till drömjobbet” uppmanar de sina studenter, som är i målgruppen unga vuxna, att våga gå för sina drömmar. Detta gör de genom att visa upp exempel på vad de kallar för typiska barnsligt befriande yrken, som bland annat en astronaut, en ballerina och en superhjälte.

– Utbildningssektorn är en bransch som traditionellt sett gjort betydligt mer konservativ och stram kommunikation. Vi tycker att tiden är mogen för att skapa en mer lekfull kampanj som talar till mottagarens känslor snarare än enbart förnuft, säger Michelle Vistam, copywriter på Chiffer.

Kampanjen lanserades den 12 januari och kommer pågå fram till maj. Likande till tidigare samarbeten mellan Chiffer och Nackademin kommer kampanjen gå ut i sociala medier som Instagram och Facebook men nytt för detta år är att de även satsar på annonser på Tiktok.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Chiffer

Mimmi Liljegren, account director

Michelle Vistam, copywriter

Ylva Söderberg, art director

Björn Owen Glad, kreativ direktör

Andreas Granberg, growth manager

Marie Carlsson, produktionschef

Kalle Stillersson, fotograf

Olof Jonsson, gaffer

Emelie Otterbeck, art director

 

Nackademin

Ellinor Wernberg, marknadskoordinator

Lina Ingemyr, marknadskoordinator

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev