Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Chiffer ska få fler att söka till yrkeshögskola

Publicerad: 12 mars 2021, 09:13

Foto: Press

Kampanjen #hackakarriären ska få fler att söka till Nackademin. Bakom kampanjen står Chiffer.


Ämnen i artikeln:

ChifferNackademin

Contentbyrån Chiffer jobbar sedan förra året som strategisk partner åt Nackademin, en av Sveriges största yrkeshögskolor. För att få fler att söka till yrkeshögskolan lanseras nu kampanjen #hackakarriären, som ska övertyga nyfikna om att en yrkeshögskoleexamen är rätt väg att gå. 

– Vi vill få fler att inse vilken bra utbildningsform yrkeshögskola är och att Nackademin har utbildningarna som leder till jobb. Att de personas vi tog fram inför kampanjen har visat sig så väl matcha våra studenters erfarenheter är ett kvitto på att vi gjort rätt, säger Lars Svärdling, marknadschef på Nackademin.

Som en del av arbetet inför kampanjen har Nackademin via ett omfattande målgruppsarbete fått nya insikter om sina möjliga studenter. 

– Vi har bland annat fått bekräftat att vi har en äldre målgrupp karriärväxlare än vad vi tidigare trott, säger Lars Svärdling.

Kampanjen kommer att synas på Instagram, Facebook och Youtube mellan den 10 mars och 4 maj.

– Styrkan i kampanjen #hackakarriären ligger i ett gediget målgruppsarbete, som gett oss möjlighet att fånga och möta de tankar, förhoppningar och eventuella rädslor som den som planerar att byta karriär står inför. Med rätt tonalitet svarar kampanjen på de frågor som vi vet att målgruppen har. På så sätt lyfter vi yrkeshögskolans fördelar, säger Björn Owen Glad, Innovation Lead på Chiffer.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

ChifferNackademin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.