Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Childhood och King i blixtkampanj: ”Krisen riskerar att bli en katastrof för barn”

Publicerad: 14 April 2020, 13:26

”Vi får redan signaler om ökat våld i hemmen, ökad grooming-aktivitet på nätet och fler samtal till stödlinjer”, säger Paula Guillet de Monthoux, generaldirektör på World Childhood Foundation.

King har på kort tid tagit fram en kampanj för Childhood för att uppmärksamma vuxna på hur coronakrisen drabbar barn i utsatthet.


Ämnen i artikeln:

KingCoronavirusetChildhood

När barn isoleras förlorar de kontakten med vuxna i skolan, på fritids och på olika fritidsaktiviteter. För de barn som lever i utsatthet kan det innebära en katastrof, med ökad risk för våld och övergrepp.

Det menar organisationen Childhood som har tagit hjälp av King för att informera om situationen.

– Vi får redan signaler om ökat våld i hemmen, ökad grooming-aktivitet på nätet och fler samtal till stödlinjer. Nu måste alla vuxna engagera sig och göra vad de kan för att skydda så många barn som möjligt, säger Paula Guillet de Monthoux, generaldirektör på World Childhood Foundation, i ett uttalande.

Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter på King:

– Det var självklart för oss att göra vad vi kan så fort vi förstod vilka förfärliga konsekvenser det här kan få för barn.

Kampanjen – med budskapet ”Covid-19 är visst farligt för barn” – går i dags- och kvällspress, sociala medier och i flera företagspartners kanaler.

Arbetsgrupp

Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter

Linnéa Gardefjord, art director

Isabelle Brynholt, produktionsledare

Caroline Hallersjö, animation

Sigvard Bruckner, illustration

Sunit Mehrotra, kundansvarig strateg

Åsa Andreasson Åkerström, kommunikationsansvarig, Childhood

Paula Gulliet de Monthoux, generaldirektör, Childhood

Åsa Bohlin, print och OOH planner, Starcom

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@resume.se

Ämnen i artikeln:

KingCoronavirusetChildhood

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.