Kampanj
Circle K fortsätter satsa på musiken med ny tv-reklam
Publicerad: 20 augusti 2021, 07:06
Foto: Circle K
Med country-klassikern ”On the road again” som bakgrundsmusik vill Circle K positionera sig som ett tryggt stopp på vägen. Filmen är framtagen av byrån Berntzon Bylund.
Filmen är en del i Circle K:s nya strategi, att använda musik som varumärkesbyggare. Ett smakprov av detta kom i början av juli, då drivmedelskedjan släppte en Tiktok-anpassad sommarlåt tillsammans med Pari.
Nyinspelningen av låten sjungs av Jan Johansen och det är Berntzon Bylund som står bakom både musikkonceptet och filmen.
LÄS MER: Circle K ska göra omtag av kommunikationen – väljer BB Group
– Det är alltid roligt att ta fram tv-kampanjer och särskilt när vi fått möjligheten att jobba med just musiken som en bärande del, säger Joachim Berntzon, senior strateg på Berntzon Bylund i pressmeddelandet.
– Musiken är ett viktigt verktyg i vårt varumärkesarbete och vi kan förmedla en känsla av vilka vi är. Med ”On The Road Again” har vi dessutom ett väldigt tydligt budskap. Vi finns alltid där för våra kunder oavsett när och vart de är på väg, säger Maria Philipson, Senior Manager Marketing & Communication på Circle K i pressmeddelandet.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Circle K:
Eva Österberg, Marketing Manager
Anna Boduljak, Senior Specialist Fuel & B2B Marketing & Communication
Elsa Lidholm, Senior Specialist Digital & Web Marketing
Maria Philipson, Senior Manager Marketing & Communication
Berntzon Bylund:
Joachim Berntzon, Strateg
Patrik Dunard, Creative Director
Daniel Holmgren, Copy
Veronika Ekeberg Grannas, Operativ Projektledare
My Söderholm, Sociala Medier
Mårten Brink, PR