Kampanj
Cityreklam lanserar kampanj om sig själva – på sina egna annonsytor
Publicerad: 3 maj 2022, 12:58
Foto: Jonas Randell
Nu kommer första kampanjen på SL-bussarnas reklamtavlor sedan Kulturreklam vann upphandlingen. Och kampanjen görs av Cityreklam – om Cityreklam.
Tidigare i år vann Cityreklam, som är en del av Kulturreklam, upphandlingen för SL:s bussutsidors reklamytor. Nu har man kommit i gång med försäljningen och inleder med en reklam om sig själva, eller snarare sin försäljningschef: Alexis Logothetis. Bakom idén och konceptet står byrån Spöket.
– Vi ville på ett tydligt och kul sätt förklara för folk hur exponering fungerar, hur snabb resan från okänd till uppmärksammad kan vara. Eftersom vi är ett nytt varumärke är branding lika viktigt för oss som för våra kunder och genom den här kampanjen får de ett ansikte på oss, säger Pelle Berg, affärsutvecklare på Cityreklam.
Man har också gett ytorna nya, moderna namn. Den största ytan har döpts om till ”G.O.A.T”, en förkortning som står för Greatest Of All Time, och den näst största O.M.G, för Oh My God. Namnen ska anspela både på upplevelsen och den stora räckvidden av bussreklam. Man vill att kunderna ska känna sig som ”en del av stadens dna”, säger Pelle Berg.
– De senaste åren har antalet uteserveringar, cyklister och kickbikes ökat explosionsartat. Folk rör sig mer ovan jord nu än någonsin, vilket gör att vår räckvidd är helt enorm.
Arbetsgrupp
Byrå: Agent Smith
Strategisk projektledare: Jonas Randell
Idé och koncept: Spöket
Copywriter: Tobias Müller
Art director: Hampus Corneliusson
Foto: Stefan Jellheden
Retusch: Joanna Ågren
Talent: Alexis Logothetis