Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Cityreklam lanserar kampanj om sig själva – på sina egna annonsytor

Publicerad: 3 maj 2022, 12:58

Foto: Jonas Randell

Nu kommer första kampanjen på SL-bussarnas reklamtavlor sedan Kulturreklam vann upphandlingen. Och kampanjen görs av Cityreklam – om Cityreklam.


Ämnen i artikeln:

Stockholms lokaltrafikUtomhusreklamNyheter

Tidigare i år vann Cityreklam, som är en del av Kulturreklam, upphandlingen för SL:s bussutsidors reklamytor. Nu har man kommit i gång med försäljningen och inleder med en reklam om sig själva, eller snarare sin försäljningschef: Alexis Logothetis. Bakom idén och konceptet står byrån Spöket.

– Vi ville på ett tydligt och kul sätt förklara för folk hur exponering fungerar, hur snabb resan från okänd till uppmärksammad kan vara. Eftersom vi är ett nytt varumärke är branding lika viktigt för oss som för våra kunder och genom den här kampanjen får de ett ansikte på oss, säger Pelle Berg, affärsutvecklare på Cityreklam.

Man har också gett ytorna nya, moderna namn. Den största ytan har döpts om till ”G.O.A.T”, en förkortning som står för Greatest Of All Time, och den näst största O.M.G, för Oh My God. Namnen ska anspela både på upplevelsen och den stora räckvidden av bussreklam. Man vill att kunderna ska känna sig som ”en del av stadens dna”, säger Pelle Berg.

– De senaste åren har antalet uteserveringar, cyklister och kickbikes ökat explosionsartat. Folk rör sig mer ovan jord nu än någonsin, vilket gör att vår räckvidd är helt enorm.

Arbetsgrupp

Byrå: Agent Smith

Strategisk projektledare: Jonas Randell

Idé och koncept: Spöket

Copywriter: Tobias Müller

Art director: Hampus Corneliusson

Foto: Stefan Jellheden

Retusch: Joanna Ågren

Talent: Alexis Logothetis

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.