Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Clas Ohlson vill få dig att reparera dina prylarna du älskar i ny kampanj

Publicerad: 2 Oktober 2020, 07:27

I en integrerade kampanj uppmanar Clas Ohlson sina kunder att laga i stället för att slänga . Budskapet är att saker ska användas, om och om igen, en vinst både för plånboken och miljön.


Ämnen i artikeln:

KingClas Ohlson

I Clas Ohlsons kampanj som är framtagen av reklambyrån King och lanseras i dag introduceras dessutom en helt ny produkt – First repair kit. Ett paket fullt med smarta saker som kommer väl till pass när olyckan är framme, som till exempel olika sorters lim, tejp, spik, packningar och reparationsplåster. Den nya produkten förstärker Clas Ohlsons stora sortiment som kan använda för att förlänga livet på sakerna i hemmet.

I filmen får vi följa en liten flicka och hennes favoritleksa. Ägarens tuffa kärlek leder till att leksaken gång på gång tilltufsas på olika sätt. Men varje kväll lagar pappan leksaken och nästa dag är den redo för nya lekar.



– Vi ville få folk att reflektera över det här med att laga det man har. För det är så lätt i dag att man slänger och köper nytt i stället för att reparera. Men det är mycket bättre för både miljön och plånboken att man fixar det man har i stället, säger Anna Drysén, marketing leader på Clas Ohlson i en kommentar.

Kampanjen tar sig också uttryck i stillbild där gamla lagade trotjänare lyfts upp som något värt att hyllas.

– Vi ville ta fasta på det faktum att även om man inte alltid lagar lika snyggt som ett proffs, så är det bättre än att inte laga alls. Och det vi självklart vill förmedla är att vi på Clas Ohlson har allt du behöver för att komma igång, fortsätter Anna Drysén.

Kampanjen är en fortsättning på den kampanj som släpptes i våras – Ge lite kärlek till det du har – och en del av Clas Ohlsons fokus på hållbarhet.

Kampanjen är synlig på Clas Ohlsons samtliga marknader; Sverige, Norge och Finland.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:

Anna Drysén, Clas Ohlson

Byrå: King

CD/Copy: Christoffer Dymling

AD: Jesper Stein

Projektledare: Peter Preisler

Produktionsledare: Katarina Bäcklund

Planner: Per Wilson

ECD: Frank Hollingworth

Kundansvarig: Sunit Mehrotra

Produktionsbolag: Bleck Film

Regi: Tobias Granström

Producent: Lars Nordenson

EP Pål Åsberg

Dop: Jallo Faber

Set Design: Wilda Winclair

Kostym: Elsa Fisher

Klippare: Tobias Granström

Grade: Julian Alary

Sound: Plop

VFX: copenhagen VFX och Colony

Byråproducent: Markus Ahlm, Colony

Erik Lindahl: online grade finishing, Colony

Joel Bringmark: online, Colony

För mer information, kontakta gärna:

Anna Drysén , Marketing Leader, Clas Ohlson

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

KingClas Ohlson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.