Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 2 Oktober 2020, 07:27
I en integrerade kampanj uppmanar Clas Ohlson sina kunder att laga i stället för att slänga . Budskapet är att saker ska användas, om och om igen, en vinst både för plånboken och miljön.
I Clas Ohlsons kampanj som är framtagen av reklambyrån King och lanseras i dag introduceras dessutom en helt ny produkt – First repair kit. Ett paket fullt med smarta saker som kommer väl till pass när olyckan är framme, som till exempel olika sorters lim, tejp, spik, packningar och reparationsplåster. Den nya produkten förstärker Clas Ohlsons stora sortiment som kan använda för att förlänga livet på sakerna i hemmet.
I filmen får vi följa en liten flicka och hennes favoritleksa. Ägarens tuffa kärlek leder till att leksaken gång på gång tilltufsas på olika sätt. Men varje kväll lagar pappan leksaken och nästa dag är den redo för nya lekar.
– Vi ville få folk att reflektera över det här med att laga det man har. För det är så lätt i dag att man slänger och köper nytt i stället för att reparera. Men det är mycket bättre för både miljön och plånboken att man fixar det man har i stället, säger Anna Drysén, marketing leader på Clas Ohlson i en kommentar.
Kampanjen tar sig också uttryck i stillbild där gamla lagade trotjänare lyfts upp som något värt att hyllas.
– Vi ville ta fasta på det faktum att även om man inte alltid lagar lika snyggt som ett proffs, så är det bättre än att inte laga alls. Och det vi självklart vill förmedla är att vi på Clas Ohlson har allt du behöver för att komma igång, fortsätter Anna Drysén.
Kampanjen är en fortsättning på den kampanj som släpptes i våras – Ge lite kärlek till det du har – och en del av Clas Ohlsons fokus på hållbarhet.
Kampanjen är synlig på Clas Ohlsons samtliga marknader; Sverige, Norge och Finland.
Uppdragsgivare:
Anna Drysén, Clas Ohlson
Byrå: King
CD/Copy: Christoffer Dymling
AD: Jesper Stein
Projektledare: Peter Preisler
Produktionsledare: Katarina Bäcklund
Planner: Per Wilson
ECD: Frank Hollingworth
Kundansvarig: Sunit Mehrotra
Produktionsbolag: Bleck Film
Regi: Tobias Granström
Producent: Lars Nordenson
EP Pål Åsberg
Dop: Jallo Faber
Set Design: Wilda Winclair
Kostym: Elsa Fisher
Klippare: Tobias Granström
Grade: Julian Alary
Sound: Plop
VFX: copenhagen VFX och Colony
Byråproducent: Markus Ahlm, Colony
Erik Lindahl: online grade finishing, Colony
Joel Bringmark: online, Colony
För mer information, kontakta gärna:
Anna Drysén , Marketing Leader, Clas Ohlson