Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Clear channel julkampanjar för hemlösa

Publicerad: 7 december 2020, 08:57

För tredje året i rad använder Clear Channel sitt digitala skyltsystem för att hjälpa Stockholms hemlösa.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelStockholms Stadsmission

Utomhusbolaget Clear Channel har under flera års tid presenterat en rad kampanjer till förmån för Stockholms hemlösa. Initiativet inleddes med uppmärksammade The out of home-project, som belönades med ett guldägg, och har sedan dess rullat vidare. Nu presenterar de den senaste etappen.

På grund av pandemin har Stockholms stadsmission tvingats ställa in sin årliga jullunch för hemlösa. För att försöka bidra till att de ändå får en så bra jul som möjligt kommer Clear Channel under december att köra en kampanj på 460 av sina digitala reklamskyltar. Budskapen kommer att förändras under dagen, under lunchtid uppmanas exempelvis förbipasserande att swisha hundra kronor för att bjuda en hemlös på lunch, under eftermiddagarna visas adresser till Stockholms stadsmissions butik och under kvällarna visar reklamskyltarna summan som samlats in. Kampanjen görs i samarbete med just Stockholms stadsmission.

- Julen är en svår tid för många människor då utanförskap, ensamhet och fattigdom gör sig extra påminda. I år under rådande pandemi har många människor som redan hade det svårt fått det ännu tuffare och behovet av stöd är kanske större än någonsin, säger Robin Benigh, marknadskoordinator Stockholms stadsmission.

Kampanjen används även för att marknadsföra Clear Channels dynamiska skyltar.

– Att använda vår plattform för att göra skillnad i staden och för människorna som bor där är viktigt för oss. Med hjälp av den digitala tekniken och skyltarnas placering i miljöer där många människor rör sig kan vi säkerställa att kampanjens budskap får en hög relevans och synlighet. Vi tror och hoppas att detta ska bidra till en bättre jul för Stockholms hemlösa, säger Claes Kugelberg, kommersiell chef, Clear channel.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.