Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Coca-Cola i stor kampanjsatsning efter fem månaders annonsstopp: ”Hur det påverkat varumärket är sekundärt”

Publicerad: 29 September 2020, 08:38

I april 2020 valde Coca-Cola att helt stoppa annonseringen i Sverige. Nu lanserar läskjätten en stor centralt framtagen kampanj för att spegla det nya normala. För Resumé berättar den marknadsdirektören Olivia Enquist om varför läskjätten så tydligt inriktat sig på syftesdrivet.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetCoca Cola

I juni rapporterade Coca-Cola mardrömssiffror. Den globala försäljningsvolymen hade minskat med en fjärdedel till följd av coronapandemin. Ett tapp på 7,2 miljarder dollar till följd av stängda restauranger, barer, biografer

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetCoca Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.