Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 9 November 2020, 13:56
Coca-Colas reklamkampanj kommer att visas från december i Storbritannien samt globalt på 91 av läskjättens marknader. Bakom filmen ligger Wieden+Kennedy i London.
Coca-Cola lanserar sin årliga julkamp, men det här året kommer läskjätten inte att fira med en lastbilsturné, på grund av coronapandemin. Den globala kampanjen ”The Letter” uppmanar i stället dig att ”ge någonting som bara du kan ge dig själv” samt att vara närvarade i stunden.
Kampanjen är den hundrade i ordningen. En svit som har gjort att varumärket har starka associationer till julen. Bakom reklamfilmen ligger Wieden+Kennedy London. Filmen börjar med en pappa som förbereder sig att lämna hemmet och gå tull arbetet.
När han precis ska gå överräcker hans dotter ett brev till jultomten att posta på vägen. Väl på jobbet ser tittarna hur han har glömt att posta brevet. Sedan följer en dramaturgi där vi ser honom resa mot Nordpolen.
Coca-Colas, marknadsdirektör i Storbritannien, Kris Robbens säger till Marketing Week:
– I år kommer julperioden att bli mer meningsfull än någonsin. Som företag har Coca-Cola firat högsäsongen genom vår reklam sedan 1920-talet med upplyftande budskap om enhet och glädje.
Om den inställda turnén skriver företaget i en tweet:
”På grund av nuvarande begränsningar runt om i landet kommer vår Coca-Cola Christmas Truck Tour inte att gå vidare i år. Vi vet att det är en besvikelse, men vi kommer att fortsätta att dela speciella julstunder under högsäsongen. Vi ser fram emot att träffas nästa år, säger företaget i en tweet.
Se den svenska versionen nedan: