Kampanj
Comfort Hotel lanserar varumärkeskampanj med AWB
Publicerad: 18 januari 2023, 12:32
Comfort Hotels varumärkeskampanj.
Foto: Pressbild/Comfort Hotel/AWB
Comfort Hotel ska attrahera en yngre målgrupp och positionera sig för det naturliga valet vid en weekendresa. Därför lanserar de nu en kampanj för att bygga varumärket tillsammans med AWB.
För unga personer som vill ha en enkel och rolig weekendresa ska Comfort hotel bli det naturliga valet. Det eftersträvar de i den nya varumärkeskampanjen som rullas ut under januari och februari.
Kampanjen beskrivs som en av de största satsningarna för att positionera Comfort Hotel på länge, enligt ett pressmeddelande från AWB.
Huvudnumret i kampanjen blir en reklamfilm som ”porträtterar den perfekta cityweekenden” och ska attrahera en yngre målgrupp.
”Med Comfort Hotel ska vara lätt att ta sig till hotellen, det ska vara lätt att njuta, det ska vara snällt mot planeten och det ska vara lätt på plånboken”, skriver bolaget.
Kampanjen rullas ut under januari och februari på webb-tv i Sverige och Norge. Detta i kombination med social paid och egna kanaler.
Arbetsgrupp:
Kund
Cecilia Flodin, Head of Marketing Hotel Operations Nordic Choice Hotels
Evelina Holm, Marketing Coordinator Comfort Hotel
AWB
Mia Fallenius, kundansvarig och strateg
Jan Görs, art director
Josefin Alexandersson, juniorkonsult
Produktion
Joel Hördegård, videograf
Maja Karlström, fotograf
Captivate - mediebyrå
Daniel Nellhard, grundare och senior rådgivare
Mikael Sundin, partner och senior rådgivare
Peter Pettersson, grundare och senior rådgivare