måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Comfort Hotel lanserar varumärkeskampanj med AWB

Publicerad: 18 januari 2023, 12:32

Comfort Hotels varumärkeskampanj.

Foto: Pressbild/Comfort Hotel/AWB

Comfort Hotel ska attrahera en yngre målgrupp och positionera sig för det naturliga valet vid en weekendresa. Därför lanserar de nu en kampanj för att bygga varumärket tillsammans med AWB.

Ämnen i artikeln:

AWBComfort HotelKampanjVarumärkesstrategiNyheter

JW


För unga personer som vill ha en enkel och rolig weekendresa ska Comfort hotel bli det naturliga valet. Det eftersträvar de i den nya varumärkeskampanjen som rullas ut under januari och februari.

Kampanjen beskrivs som en av de största satsningarna för att positionera Comfort Hotel på länge, enligt ett pressmeddelande från AWB.

Huvudnumret i kampanjen blir en reklamfilm som ”porträtterar den perfekta cityweekenden” och ska attrahera en yngre målgrupp. 

”Med Comfort Hotel ska vara lätt att ta sig till hotellen, det ska vara lätt att njuta, det ska vara snällt mot planeten och det ska vara lätt på plånboken”, skriver bolaget.

Kampanjen rullas ut under januari och februari på webb-tv i Sverige och Norge. Detta i kombination med social paid och egna kanaler. 

Arbetsgrupp:

Kund

Cecilia Flodin, Head of Marketing Hotel Operations Nordic Choice Hotels

Evelina Holm, Marketing Coordinator Comfort Hotel

 

AWB

Mia Fallenius, kundansvarig och strateg

Jan Görs, art director

Josefin Alexandersson, juniorkonsult

Produktion

Joel Hördegård, videograf

Maja Karlström, fotograf

Captivate - mediebyrå

Daniel Nellhard, grundare och senior rådgivare

Mikael Sundin, partner och senior rådgivare

Peter Pettersson, grundare och senior rådgivare

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev