Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Cover av 70-talshit ska förstärka upplevelsen i AKQA:s globala kampanj för Volvos EX90

Publicerad: 10 november 2022, 09:10


Tvåfaldigt Grammis-nominerade låtskrivaren och producenten Augustine tonsätter den globala kampanjen för Volvo EX90 med en känslosam och avskalad version av ”New World Coming”.

Ämnen i artikeln:

NyheterVolvoAKQAMusik

R

Redaktionen

red@resume.se


Under ett exklusivt event i Stockholm under onsdagen presenterades nya Volvo EX90 för utvalda journalister. Lanseringen livestreamades över flera webbplatser däribland Youtube.

AKQA:s 360-kampanj för Volvo EX90 går i betalda, egna och förtjänade kanaler. Här lyfter bilmärket fram nyckelfunktioner och produktfördelar med den nya flaggskeppsmodellen genom ett första persons-perspektiv (POV).

Genom CGI, 3D till, rörlig grafik och stillbildsfotografering, ska berättandet i kampanjen levandegöra upplevelsen av nya helt elektriska SUV:n. Kampanjen lanseras bland annat i tv digitalt utomhus och på bio. 360-kampanj som hyllar också varumärkets arv av säkerhet. 

LÄS MER: Volvo går in i en ”ny era” – AKQA bakom storsatsningen: ”Behövde skapa ett engagerande innehåll”

AKQA arbetade nära teamen på Volvo Cars för att förstå Volvo EX90, och kommunikationen spänner över teman som säkerhet, hållbarhet och design. Det förstnämnda var navet i strategin.

Kommunikationsplattformen för Volvo EX90 är ”Bättre tillsammans”. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.


Tvåfaldigt Grammis-nominerade låtskrivaren och producenten Augustine har tonsatt den globala kampanjen för Volvo EX90 med en känslosam version av ”New World Coming”.

Låten är skrevs ursprungligen av Barry Mann och Cynthia Weil, och släppes av The Mamas & The Papas-sångaren Cass Elliot år 1970, samt av Nina Simone året efter. Augustines version är en ballad, helt och hållet inspelad på en mellotron för att hedra retrosoundet i originalet. 

– Vi är glada att få arbeta med Augustine och stötta en fantastisk ung talang från vår hemstad. Texten i New World Coming sätter ton för den nya era som Volvo Cars inleder i samband med dagens introduktion av Volvo EX90. Vår nya helt elektriska SUV”, säger Andreas Malm, creative director, Volvo Cars i ett pressmeddelande. 

”New World Coming” är producerad av Augustine, Rassmus Björnson och Agrin Rahmani. Den släpps på Genesis Records den 9 november 2022.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev