Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Craft lyfter understället i global kampanj

Publicerad: 27 Oktober 2020, 08:42

Från Crafts nya kampanj.

Nu ska sportvarumärket Craft jaga marknadsandelar med hjälp av en ny reklamfilm som lyfter underställets ibland förbisedda betydelse.


Ämnen i artikeln:

Craft

I en ny reklamfilm på drygt en och en halv minut låter Craft understället få en egen röst, under parollen ”a silent hero”. Med den nya globala kategorikampanjen hoppas sportvarumärket på att ta marknadsandelar internationellt, samt att cementera positionen inom försäljning av underställ i Sverige. I USA är man i dagsläget betydligt större inom kategorierna cykling och löpning. 

– Underställ är en av de där produkterna som egentligen bara märks när de inte fungerar. Och det tar emot att säga det, men underställ är en lågintressekategori. Tittar man till exempel på hur många som googlar på ”base layer” jämfört med sneakers så är det skrattretande. Det är inget att hymla om, så vi valde att lyfta fram det i stället, säger Daniel Högling, Product & Marketing Director på Craft i ett pressmeddelande. 

Reklamfilmen är framtagen inhouse av Craft, och producerad av Superstudio. Den kommer att lanseras på en majoritet av de 40 marknader som bolaget är verksamma på.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Craft

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.