Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Creative Headz skapar frisyrer anpassade efter hörlurar

Publicerad: 4 februari 2022, 12:23

Logitechs nya serie med färgglada hörlurar marknadsförs med hjälp av frisörsalongen Creative Headz.


Ämnen i artikeln:

LogitechWenderfalck

Tillsammans med Wenderfalck, som är byrån bakom kampanjen, har flera volontärer stylats för att matcha sina Logitech-hörlurar på Creative Headz salong. Man tävlar också ut en styling och ett headset, samt har skapat inspirationsmaterial för den som vill experimentera med sin frisyr på egen hand.

Förutom reklamfilmen så aktiveras kampanjen via återförsäljaren Inet och en tävling på Gamereactor. Dessutom har utvalda gamingprofiler, till exempel Yumi och Alexa Blaze, gjort sponsrade inlägg i sociala medier.

– Vi vet att det personliga uttrycket är väldigt viktigt för vår målgrupp och i dag känns det lika självklart att vilja framhäva sin unika stil och kreativitet framför en webbkamera som när man rör sig ute på gatan. Att tillsammans med Creative Headz skapa en rolig möjlighet för alla färgstarka kreatörer där vi inspirerar dem till att matcha sin frisyr med sitt headset känns därmed som något som ligger helt rätt i tiden, säger Carl Lehmann, senior marketing manager Nordics på Logitech G.

– Kampanjen har väckt mycket uppmärksamhet i våra led och vi ser det som både ett kreativt grepp där teknik och uttrycksfullhet möts, men också ett naturligt sätt för oss att vara relevanta i gamingvärlden, säger Joceline Akgun, vd på Creative Headz.

LÄS OCKSÅ: Önskelista från Sveriges största streamers: Så ska marknadsföringen se ut 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

LogitechWenderfalck

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.