Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Cubus i samarbete med alla fyra Parnevik-syskonen

Publicerad: 2 mars 2021, 08:42

Peg, Phoenix, Penny och Philippa Parnevik.

För första gången ingår syskonen Penny, Peg, Philippa och Phoenix Parnevik ett gemensamt kommersiellt samarbete efter åren i tv-rutan. Profilerna ska hjälpa Cubus att göra en varumärkesresa.


Ämnen i artikeln:

CubusParneviks

Första steget blir en jeanskampanj som lanseras i veckan är starten på ett återkommande samarbete mellan syskonen Parnevik och Cubus under 2021. I kampanjen visar syskonen hur de delar kläder med varandra så att varje plagg kan användas oftare. 

–Vi älskar samarbetet med Cubus och den här jeanskampanjen, dels för att vi får göra det här som syskon, men också för att vi alltid lånat kläder av varandra och på så vis hoppas kunna inspirera fler till smartare köp, säger Penny Parnevik i en kommentar. 

Kampanjerna kommer att synas över flera kanaler med tv-reklam, butiksmaterial, sociala medie-annonser samt Cubus egna sajt. Samarbetet innefattar även profilernas egna kanaler med allt från podcast, till Instagram och Youtube. Under året kommer även Mia Parnevik, mamma i familjen, att medverka i kommunikationen.

– Vi på Cubus är oerhört stolta över att få jobba tillsammans med syskonen Parnevik och Mia. Detta är ett stort steg för att ta vår kommunikation till nästa nivå och fortsätta på vår varumärkesresa. Vi ser ett enormt värde av att samarbeta med dessa välkända och omtyckta profiler, som vi redan vet att vår målgrupp gillar, säger Johan Jakobsson, marknadschef på Cubus i en kommentar. 

Initiativet och konceptet är framtaget av influencer- och podcastbyrån Make Sense Media, som representerar några av Sveriges mest välkända profiler, inklusive Parnevikssyskonen och Mia Parnevik.

– Dagens konsumenter vill se autentiskt innehåll och därför jobbar vi fram kampanjer tillsammans med våra profiler så att vi får fram äkta känslor och budskap som både kunden och profilen kan stå bakom, säger Karin Hartelius Höglund, medgrundare och konceptchef på Make Sense Media i en kommentar. 

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CubusParneviks

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.