Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Cure Media gör influencerkampanj tillsammans med Jotex

Publicerad: 17 Augusti 2020, 12:57

Bland annat influencern Ellen Claesson syns i Jotex kampanj.

Foto: Press

Cure Media släpper en ny kampanj tillsammans med heminredningssajten Jotex.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Influencers ska få flera att konsumera heminredningssajten Jotex:s prylar i en ny kampanj. Det är influencernätverket Cure Media, som nyligen ökade omsättningen rejält, som står bakom kampanjen som kommer att synas i Norden på Jotex hemsida. Flera  influencers kommer också att göra inlägg i sina egna kanaler, där de valt ut inredningsattiraljer från varumärket. Satsningen beskrivs som ännu ett steg i att integrera influencers i skapandet av unikt innehåll för att ge besökarna en inspirerande shoppingupplevelse. 

– Att matcha aktuell kampanj med rätt influencer ger en trovärdig och stark röst, som både talar för sitt varumärke och samtidigt stärker det. Influencer marketing är därför en betydelsefull kommunikationskanal och en viktig del för att positionera sig som ett ledande heminredningsvarumärke på nätet, säger Emelie Karlsson, PR & Social Media Coordinator på Jotex, i ett pressmeddelande. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.