Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 17 Augusti 2020, 12:57
Bland annat influencern Ellen Claesson syns i Jotex kampanj.
Foto: Press
Cure Media släpper en ny kampanj tillsammans med heminredningssajten Jotex.
Ämnen i artikeln:
Influencer marketingInfluencers ska få flera att konsumera heminredningssajten Jotex:s prylar i en ny kampanj. Det är influencernätverket Cure Media, som nyligen ökade omsättningen rejält, som står bakom kampanjen som kommer att synas i Norden på Jotex hemsida. Flera influencers kommer också att göra inlägg i sina egna kanaler, där de valt ut inredningsattiraljer från varumärket. Satsningen beskrivs som ännu ett steg i att integrera influencers i skapandet av unikt innehåll för att ge besökarna en inspirerande shoppingupplevelse.
– Att matcha aktuell kampanj med rätt influencer ger en trovärdig och stark röst, som både talar för sitt varumärke och samtidigt stärker det. Influencer marketing är därför en betydelsefull kommunikationskanal och en viktig del för att positionera sig som ett ledande heminredningsvarumärke på nätet, säger Emelie Karlsson, PR & Social Media Coordinator på Jotex, i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Influencer marketing