Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Däckpartners försäkring ska bevisa löftet i nya kreativa konceptet

Publicerad: 19 Oktober 2020, 08:56

Samtidigt som Däckpartner lanserar sitt nya kommunikationskoncept, ”Hela vägen hem”, släpper de även Hela-vägen-hem-försäkringen.


Ämnen i artikeln:

PoolDäckpartner

Från kommunikationsbyråerna har det länge talats om hur de tror att de kan göra nytta om de även får vara en del av kundernas produktutveckling. Tanken är att de två områdena ska stärka varandra.

När däckkedjan Däckpartner nu lanserar sitt nya koncept ”Hela vägen hem”, framtaget av Pool, lanserar de även en ny försäkring med samma namn. Genom konceptet vill Däckpartner visa att de inte bara bryr sig om däcken utan att även tar hand om kunden ”hela vägen hem”, med allt vad det innebär.

– Det är otroligt kul att få presentera en helt ny produkt som på riktigt kommer göra vägarna säkrare runt om i landet. Det är också en produkt som speglar värderingarna i vårt företag, säger Jon Persson, marknadschef på Däckpartner Sverige.

– Vilken dröm att få jobba med uppdragsgivare som tror så pass mycket på ett kommunikationskoncept att det inte stannar vid budskap, utan blir handling i form av nya erbjudanden och tjänster, säger Arvid Axland, strateg och grundare Pool.

I toppen av artikeln syns printversionen av kampanjen och nedan kan du lyssna på radiospoten. Inom kort kommer de även att presentera filmer inom ramen för det nya konceptet.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

PoolDäckpartner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.