Kampanj
Dags att bli pratkvarn? – Halebop lyfter ringfunktionen i ny kampanj
Publicerad: 8 december 2022, 09:19
Med den nya kampanjen ”Have you tried calling?” vill Halebop sätta strålkastarljuset på det som alla har i sin ficka men som sällan används. Ringfunktionen i mobiltelefonen, som de menar är den bästa funktionen av dem alla.
Nästan varannan i åldersgruppen 18–29 år känner ett obehag för att ringa och/eller svara i telefon, enligt en undersökning från Kantar Public som Halebop låtit göra. Framför allt är det yngre kvinnor som känner obehag.
– Det finns något kul i att vi kommunicerar som aldrig förr men att telefonsamtalet helt kommit i skymundan och nästan blivit något läskigt. Ibland kanske vi bara krånglar till det för oss själva när vi har en chatt på femtio meddelande om vad som behövs köpas i mataffären i stället för att bara ringa en minut och bestämma något, säger Sophie Lokko, marknadschef på Halebop.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Halebop hoppas kunna minska obehaget genom att ge samtalet en comeback. Som en del i kampanjen tar Halebop tillbaka telefonkatalogen genom att lansera en uppdaterad version av den senare i december. Förutom kontaktuppgifter finns även utmaningar och tips på folk att ringa, för att hjälpa till på traven.
– Vi bär runt på en telefonbok hela dagarna i form av våra mobiler. Nu är det dags att lägga telefonkatalogen på soffbordet i form av en snygg coffee table-bok. En liten påminnelse om att lyfta luren, avslutar Sophie Lokko.
Kampanjen är framtagen av Obeya och kommer att gå i TVC, DOOH, OOH, OLV, sociala medier, radio och poddar.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Halebop
Emma Yderbo, Marketing Manager
Sophie Lokko, Marknadschef
Elin Bengtsson, Digital Media Specialist
Obeya
Canan Yasar, Creative Director
Linda Burrill, Produktionsledare
Maria Hazard, PR-strateg
Produktion
Sacarias Kiusaalas, Director, B-Reef Films
Rickard Åström, Executive Producer, B-Reel Films
Alexandra Malmqvist, Producer, B-Reel Films
Catharina Donatello, Senior Producent, Perfect Fools
Mattias Mattisson, Design Director, Perfect Fools
Louise Lundgren, Client Director, Wavemaker