Kampanj
Dala-dansbattle i senaste Grandiosa-kampanjen
Publicerad: 21 april 2021, 09:22
Striden om vilken av de två nya Grandiosa-smakerna som får stanna i frysdisken står utanför Vansbro livs i Dalarna.
Fryspizzan gjorde sitt inträde på den svenska marknaden redan 1979 och sedan dess har det Orkla-ägda varumärket Grandiosa blivit ett av kategorins största. När Orkla nu lanserar två nya smaker kommer de bara låta en stanna kvar i sortimentet på sikt, vilken av smakerna det blir avgörs av allmänheten. Rösterna räknas dels via köp men även genom digitala röster och genom att spela ett spel på savethatpizza.se. För att illustrera striden melan smakerna har Bloomy Ideas i en kampanjfilm satt ihop två dansgäng som gör upp i Vansbro i Dalarna, platsen där Grandiosa-pizzorna bakas.
– Det här är ett humoristiskt sätt att göra pizzan mer tillgänglig för alla. Konceptet väcker känslor eftersom alla älskar pizza och är beredda att gå långt för att rädda just sin favorit. Med vår episka pizzakamp hoppas vi att kunna locka fler att testa våra spännande pizzanyheter och vara delaktiga i att bestämma över deras öde, säger Josefin Buregård, marknadschef för Grandiosa på Orkla Foods Sverige.
Kampanjen kommer utöver att synas i sociala medier, online video och display även tas ut genom influencersamarbeten med Emil Hansius, Hampus Hedström och Daniel Norberg.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Bloomy Ideas
Ida Jagerfelt, Kreatör, Bloomy Ideas
Max Munck, Kreatör, Bloomy Ideas
Daniel Lindell, Kreatör, Bloomy Ideas
Frida Thunholm, Grafisk form, Bloomy Ideas
Carl Wahlberg, Planner, Bloomy Ideas
Li-Li Chemnitz, Projektledare, Bloomy Ideas
Per Jaldeborg, Bloomy Ideas
Digital byrå - Change the agency
Niklas Lilléus, Creative Director
Produktionsbolag - Slutet är nära
Jonas Hong Soo Eriksson, Regissör
Alexandros Bakos, exekutiv producent
Petra Krigström, Producent
Orkla Foods
Josefin Buregård, Marknadschef, Orkla
Susanna Karlsson, Senior Brand Manager, Orkla
Olivia Vranjes, Digital Communications & Project Manager, Orkla