lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Dala-dansbattle i senaste Grandiosa-kampanjen

Publicerad: 21 april 2021, 09:22

Striden om vilken av de två nya Grandiosa-smakerna som får stanna i frysdisken står utanför Vansbro livs i Dalarna.

Ämnen i artikeln:

Bloomy IdeasOrkla

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Fryspizzan gjorde sitt inträde på den svenska marknaden redan 1979 och sedan dess har det Orkla-ägda varumärket Grandiosa blivit ett av kategorins största. När Orkla nu lanserar två nya smaker kommer de bara låta en stanna kvar i sortimentet på sikt, vilken av smakerna det blir avgörs av allmänheten. Rösterna räknas dels via köp men även genom digitala röster och genom att spela ett spel på savethatpizza.se. För att illustrera striden melan smakerna har Bloomy Ideas i en kampanjfilm satt ihop två dansgäng som gör upp i Vansbro i Dalarna, platsen där Grandiosa-pizzorna bakas. 

– Det här är ett humoristiskt sätt att göra pizzan mer tillgänglig för alla. Konceptet väcker känslor eftersom alla älskar pizza och är beredda att gå långt för att rädda just sin favorit. Med vår episka pizzakamp hoppas vi att kunna locka fler att testa våra spännande pizzanyheter och vara delaktiga i att bestämma över deras öde, säger Josefin Buregård, marknadschef för Grandiosa på Orkla Foods Sverige.

Kampanjen kommer utöver att synas i sociala medier, online video och display även tas ut genom influencersamarbeten med Emil Hansius, Hampus Hedström och Daniel Norberg.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Bloomy Ideas

Ida Jagerfelt, Kreatör, Bloomy Ideas

Max Munck, Kreatör, Bloomy Ideas

Daniel Lindell, Kreatör, Bloomy Ideas

Frida Thunholm, Grafisk form, Bloomy Ideas

Carl Wahlberg, Planner, Bloomy Ideas

Li-Li Chemnitz, Projektledare, Bloomy Ideas

Per Jaldeborg, Bloomy Ideas

Digital byrå - Change the agency

Niklas Lilléus, Creative Director

Produktionsbolag - Slutet är nära

Jonas Hong Soo Eriksson, Regissör

Alexandros Bakos, exekutiv producent

Petra Krigström, Producent

Orkla Foods

Josefin Buregård, Marknadschef, Orkla

Susanna Karlsson, Senior Brand Manager, Orkla

Olivia Vranjes, Digital Communications & Project Manager, Orkla

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev