Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Daniel Hallberg hanterar sura grannar i kampanj från SBC

Publicerad: 24 september 2021, 08:34

Fr. v. Somruedee Fahlgren från SBC, Daniel Hallberg från FLX, Frank Nordin från SBC.

Foto: Abraham Engelmark

Hur hanterar man sin surmulna granne som tapetserar trapphuset och tvättstugan med arga lappar? Det hjälper SBC till med i sin senaste kampanj tillsammans med Daniel Hallberg.


Ämnen i artikeln:

Daniel HallbergFLX

Sveriges Bostadsrättscentrum, SBC, arbetar med ungefär 4000 bostadsrättsföreningar i Sverige. Nu satsar man på att stärka varumärket genom en stor kampanj, där man tillsammans med komikern Daniel Hallberg dramatiserar de jobbiga situationerna som kan uppstå i föreningen.

Enligt pressmeddelandet riktar sig kampanjen framför allt till en yngre målgrupp, men också till potentiella framtida anställda.

– Genom att blanda humor med expertis vill vi locka framtida medarbetare och på ett inspirerande sätt visa hur man som medarbetare på SBC bidrar till att göra styrelsens arbete enklare och på så sätt också bidrar till en ökad trivsel och trygghet för alla boende i föreningen, säger Petra Schneider, chef för hr och internkommunikation, SBC.

Daniel Hallberg, komiker och skådespelare, har skrivit manus och regisserat reklamfilmerna som han spelar huvudrollen i. Filmerna är producerade av FLX och kampanjen är framtagen av Coreworkers.

– Jag fick väldigt många roller i det här projektet. Jag ville hålla i kameran och sköta ljudet men där satte FLX ner foten, säger Daniel Hallberg i pressmeddelandet.

Kampanjen släpptes under gårdagen och kommer synas på sociala medier.

Arbetsgrupp

SBC

Marknad- och Försäljningschef: Camilla Wahlund

Externkommunikatör: Malin Odelfelt

Chef HR och Intern Kommunikation: Petra Schneider

Internkommunikatör: Nathalie Modig

 

FLX 

Regissör/Manus: Daniel Hallberg

Head of Commercial & Branded content: Therese Pettersson

Exekutiv producent: Eleanor Andersson

Producent: Signe Falk 

Produktionsledare: Nilas Lindgren

 

Coreworkers

Produktionsledare: Helena Holm

Creative Director / Art Director: Fredrik Holmberg

Kundansvarig projektledare: Anna Collin

Copywriter: Karin Ahlberg

Design director: Jimmie Bergqvist

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Daniel HallbergFLX

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.