Kampanj
Dansande delfin ska få fler att välja Anyfin
Publicerad: 8 september 2020, 07:58
Kampanjen kommer gå utomhus, på bussar, i tv och på digitala medier. Foto: Press
Nu släpper Anyfin en ny kampanj producerad av Hobby Film.
Det svenska fintech-bolaget Anyfin fyllde nyligen kassan med 300 miljoner kronor i riskkapital, och man gör sig nu redo för att nå ut till fler kunder.
Med budskapet ”Mår din ekonomi bra, mår du bra” lanseras nu en ny kampanj, framtagen av Anyfins inhouseavdelning och producerad av Hobby Film. I tre kampanjfilmer syns människor dansa med bolagets maskot, delfinen Delfi. De är regisserade Hobby Films The Perlorian Brothers. Animationsbolaget Swiss har skapat den dansande delfinen.
– Sveriges ekonomiska hälsa är sämre än någonsin och vi vet att ekonomisk stress påverkar oss till den grad att vi får fysiska symtom. Med den här kampanjen vill vi inspirera människor att ta kontroll över sin ekonomi, vilket vi vet får dem att må bra, säger Mimmi Arndt, marknadschef på Anyfin, i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer gå utomhus, på bussar, i tv och på digitala medier.
– Reklam behöver inte alltid vara så komplicerad för att vara inspirerande. Har du koll på din ekonomi så mår du bättre. Och mår du bra så vill du ju dansa med en delfin. Det är ju sen gammalt, säger Isaac Bonnier, en av kreatörerna bakom kampanjen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Mimmi Arndt, Marknadschef
Isaac Bonnier, Art Director
Rasmus Tsardakas Renhuldt, Copywriter
Callum Lewis, Final Art
Hobby Film, Produktionsbolag
Swiss, VFX & Postproduktion