Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Dansande delfin ska få fler att välja Anyfin

Publicerad: 8 September 2020, 07:58

Kampanjen kommer gå utomhus, på bussar, i tv och på digitala medier.

Foto: Press

Nu släpper Anyfin en ny kampanj producerad av Hobby Film.


Ämnen i artikeln:

AnyfinHobby Film

Det svenska fintech-bolaget Anyfin fyllde nyligen kassan med 300 miljoner kronor i riskkapital, och man gör sig nu redo för att nå ut till fler kunder. 

Med budskapet ”Mår din ekonomi bra, mår du bra” lanseras nu en ny kampanj, framtagen av Anyfins inhouseavdelning och producerad av Hobby Film. I tre kampanjfilmer syns människor dansa med bolagets maskot, delfinen Delfi. De är regisserade Hobby Films The Perlorian Brothers. Animationsbolaget Swiss har skapat den dansande delfinen. 

– Sveriges ekonomiska hälsa är sämre än någonsin och vi vet att ekonomisk stress påverkar oss till den grad att vi får fysiska symtom. Med den här kampanjen vill vi inspirera människor att ta kontroll över sin ekonomi, vilket vi vet får dem att må bra, säger Mimmi Arndt, marknadschef på Anyfin, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen kommer gå utomhus, på bussar, i tv och på digitala medier.

– Reklam behöver inte alltid vara så komplicerad för att vara inspirerande. Har du koll på din ekonomi så mår du bättre. Och mår du bra så vill du ju dansa med en delfin. Det är ju sen gammalt, säger Isaac Bonnier, en av kreatörerna bakom kampanjen.

 

Arbetsgrupp

Mimmi Arndt, Marknadschef

Isaac Bonnier, Art Director

Rasmus Tsardakas Renhuldt, Copywriter

Callum Lewis, Final Art

Hobby Film, Produktionsbolag

Swiss, VFX & Postproduktion

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

AnyfinHobby Film

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.