Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Dansare och lastbilar rör sig tillsammans i ny film för Einride: ”2022-version av 'man vs machine'”

Publicerad: 3 november 2022, 11:30

Poddarna och dansduon Les Twins.

Foto: Einride/Acne Film

Den nya filmen ”Intelligent Movement” är ett samarbete mellan Einride och Acne Film, som visar upp Einrides ellastbilar parallellt med dansduon Les Twins.

Ämnen i artikeln:

AcneNyheterReklamfilm

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Einride är ett svensk bolag som producerar ellastbilar för tung transport. Tillsammans med Acne Film lanserar man en ny film för att visa upp sitt koncept ”Intelligent Movement”. Filmen skiftar mellan lastbilen, The Pod, och den världskända dansduon Les Twins, som känns igen för sin unika koreografi. Kombinationen av bilarna och dansen illustrerar konceptet intelligent movement.

– Att jobba nära med en direkt kund kan ibland vara utmanande, men när den kreativa processen är transparant, ömsesidig och direkt, blir relationen och slutprodukten någonting som gör alla nöjda, säger Kristofer Larsson, executive producer på Acne Film.

Filmen har regisserad av Daniel Wårdh som tidigare gjort filmer som Ett enkelt val för Läkare utan gränser och Superkrafter för Eon.

– När Les Twins dans, som är organisk, möter Einrides exakta och autonoma rörelse skapas en intressant kontrast. Det är en 2022-version av ”man vs machine”, där de två är närmare än någonsin, säger han.

– I den här filmen ville vi lyfta den tekniska precision, konst, kreativitet och djärva ambition som ligger bakom intelligent movement. Precis som Einride har Les Twins visat världen någonting helt nytt, och på så sätt gjort världen till en bättre plats, säger Linnéa Kornehed Falck, marknadschef på Einride.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbersgrupp

Acne:

Director: Daniel Wårdh

Executive Producer: Kristofer Larsson & Fredrik Skoglund

Producer: Kristofer Larsson

Line producer: Cyndie Vintilescu

D.o.P: Andreas Nilsson

Steadycam: Nestor Salazar

Styling: Anaya Sylwander

Editor: Ali Alsalem

Grade: Axel Rundqvist, Tint Post

Online Ed Lever, Acne Film

Music: Lost it to trying by Son Lux (instrumental)

Ghost Town Inc, license

Domino Publishing, publishing

Einride:

Marketing: 

Linnea Kornehed Falck

Chris Lawrence

Louise Olsson

Alfie Tieu

Emil Wallerstedt

Mariah Kummenje

Creative: 

Sanna Landaboure Lengholm

Max Gawell

Sam Salehian

Anton Noren

Robin Lidbom

Gustav Bodin

Sophie Thunved

Rui Eduardo

Communications: Fernanda Schimidt

Tech: Trygve Gröndahl

Gustaf Blomberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev