Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

De återupplivar ”Halloj kylskåp” efter youtube-succén

Publicerad: 25 november 2021, 10:41

Edvin Törnblom återvänder i kampanjen ”Halloj kylskåp”.

Foto: Pressbild

När kampanjen ”Halloj kylskåp” rullade ut gången fick serien nära över kvarts miljoner visningar på Youtube. Nu återupplivar Livsmedelsföretagen kampanjen med en ”säsong 2”. ”Det ska bli så kul att få dela det med alla”, säger Edvin Törnblom, som programleder kampanjen.


Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenBorg & OwilliKampanj

I en kampanj signerad branschorganisationen Livsmedelföretagen ställde nöjesprofilen Edvin Törnblom alla möjliga slags frågor om matproduktion under flera avsnitt på Youtube. Det blev en omedelbar succé och de första fem avsnittet hade mer än 250 000 visningar. Nu har organisationen beslutat att följa upp kampanjen med en andra säsong på Youtube. 

− Den första säsongen spelade vi in mitt under brinnande pandemi vilket gjorde att vi inte kunde åka ut till företagen. Men resultatet blev ändå väldigt lyckat. Den här gången är vi plats hos medlemsföretagen och är med när maten och drycken faktiskt tillverkas. Edvin och alla vi som var med på inspelningarna har lärt oss jättemycket om livsmedelsproduktion, och det är jag övertygad om att tittarna kommer göra också, säger Jimmy Sandell, kommunikationschef på Livsmedelsföretagen.

”En lyx”

Tillsammans med contentbyrån Borg Owilli har de utvecklat den nya kampanjen och Edvin Törnblom återvänder som programledare och kommer att besöka flera olika företag för att se hur matproduktionen går till.

– Det känns så kul att äntligen få presentera den andra säsongen av Halloj Kylskåpet. Att få möjlighet att ställa alla mina frågor om mat och dryck till experter på det här sättet har varit en sådan himla lyx. Livsmedelsindustrin är verkligen full av passionerade människor som brinner både för sitt yrke och att skapa en mer hållbar framtid. Experterna har dessutom haft sjukt spännande jobb som jag inte ens visste fanns, säger Edvin Törnblom.

Arbetsgrupp bakom kampanjen ”Halloj kylskåp”:

Livsmedelsföretagen:

Jimmy Sandell, kommunikationschef

Max Berg, kommunikatör

Daniel Emilson, pressansvarig

Borg Owilli:

David Borg, kundansvarig

Erik Reimers, creative director

Emma Willerstrand, projektledare

Philip Kullgren, copywriter

Isak Gidlund, kreatör

Siri Prydz, grafisk designer

Johanna Wiethüchter, grafisk designer

Mathias Melin, fotograf

Pål Ströbaek, producent 

Produktion:

Seefire Production

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.