Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 15 September 2020, 09:18
Från vänster: Anna Lakmaker, Destination Sigtuna, Henrik Haegermark, Post, Karin Engman Carlsson, Hyper Island samt Alexander Kercevic, Destination Sigtuna.
Foto: Press
Destination Sigtuna, Hyper Island och Post släpper nu en egen modell för att säkra kreativa möten – anpassade för att minska smittorisken av corona.
Coronapandemin har som bekant ställt nya krav på fysiska arbetsplatser, sedan social distansering blivit norm. Det tar nu Destination Sigtuna, kommunikationsskolan Hyper Island samt kommunikationsbyrån Post fasta på. Nu lanserar de Sigtunamodellen, som beskrivs som en öppen standard för säkra och kreativa möten. Sigtunamodellen består av fjorton verktyg, som i sin tur uppdelade i de två områdena praktiskt säkerhet och kreativa övningar.
- Även om vi förespråkar en balans mellan fysiska och digitala aktiviteter, så passar inte digitala möten alla personer och alla sammanhang. Med Sigtunamodellen har vi hittat ett sätt att hacka den rådande situationen och kan nu erbjuda processdesign för fler personer och företag, säger Helena Ekman, vd för Hyper Island Sverige, i ett pressmeddelande.
I arbetet med Sigtunamodellen har Anders Ekbom, professor i epidemiologi, konsulterats. Han ställer sig också bakom modellen.
Konceptet Sigtunamodellen har utvecklats av Post, som sedan i juni arbetat med Destination Sigtunas kommunikationsutamningar till följd av coronapandemin. I samband med lanseringen av Sigtunamodellen släpps också en kampanj bestående av bland annat pressbearbetning och film- och bildmaterial för Destiantion Sigtuna.
Destination Sigtuna
Anna Lakmaker, vd
Alexander Kercevic, marknadsansvarig Evelina Balfe, PR
Post
Henrik Haegermark, vd & kundansvarig Hugo Wittorf, projektledare
Viktor Bolin, creative director
Amanda Fogelin, PR
Film & bild
Marcus Rönne & Nada Film