Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

De släpper modell för kreativa möten i pandemitider – vill locka fler till Sigtuna

Publicerad: 15 September 2020, 09:18

Från vänster: Anna Lakmaker, Destination Sigtuna, Henrik Haegermark, Post, Karin Engman Carlsson, Hyper Island samt Alexander Kercevic, Destination Sigtuna.

Foto: Press

Destination Sigtuna, Hyper Island och Post släpper nu en egen modell för att säkra kreativa möten – anpassade för att minska smittorisken av corona.


Ämnen i artikeln:

PostHyper Island

Coronapandemin har som bekant ställt nya krav på fysiska arbetsplatser, sedan social distansering blivit norm. Det tar nu Destination Sigtuna, kommunikationsskolan Hyper Island samt kommunikationsbyrån Post fasta på. Nu lanserar de Sigtunamodellen, som beskrivs som en öppen standard för säkra och kreativa möten. Sigtunamodellen består av fjorton verktyg, som i sin tur uppdelade i de två områdena praktiskt säkerhet och kreativa övningar. 

- Även om vi förespråkar en balans mellan fysiska och digitala aktiviteter, så passar inte digitala möten alla personer och alla sammanhang. Med Sigtunamodellen har vi hittat ett sätt att hacka den rådande situationen och kan nu erbjuda processdesign för fler personer och företag, säger Helena Ekman, vd för Hyper Island Sverige, i ett pressmeddelande.

I arbetet med Sigtunamodellen har Anders Ekbom, professor i epidemiologi, konsulterats. Han ställer sig också bakom modellen. 

Konceptet Sigtunamodellen har utvecklats av Post, som sedan i juni arbetat med Destination Sigtunas kommunikationsutamningar till följd av coronapandemin. I samband med lanseringen av Sigtunamodellen släpps också en kampanj bestående av bland annat pressbearbetning och film- och bildmaterial för Destiantion Sigtuna. 

Arbetsgrupp

Destination Sigtuna

Anna Lakmaker, vd

Alexander Kercevic, marknadsansvarig Evelina Balfe, PR

 

Post

Henrik Haegermark, vd & kundansvarig Hugo Wittorf, projektledare

Viktor Bolin, creative director

Amanda Fogelin, PR

 

Film & bild

Marcus Rönne & Nada Film

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

PostHyper Island

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.