Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

De vill att du ska tvätta händerna med annonsen

Publicerad: 17 Juni 2020, 12:47

Enligt bemanningsföretaget Medpeople tvättar 97 procent sina händer på fel sätt. I dagarna tryckte de därför upp instruktioner för hur det ska gå till på en tvålpappersannons.


Ämnen i artikeln:

MedpeopleLe Bureau

Att tvätta händerna har under coronakrisen gått från basal hygien till en möjlighet att rädda liv. Myndigheter världen över har om och om igen påtalat vikten av att tvätta händerna både noga och ofta. Trots det är det fortfarande många som antingen slarvar eller tvättar på fel sätt. För att dels visa på hur man bäst tvättar händerna och dels bidra med tvål för att göra det har Medpeople i samarbete med Le Bureau satt ihop en ny printannons som är tryckt på tvålpapper. Det enda man behöver göra för att kunna tvätta händerna med annonsen är vanligt vatten.

– Med den här annonsen ville vi göra mer än att bara informera vikten av en bra handhygien. Och då var svaret ganska givet att man skulle kunna tvätta sig med den också säger Victor Lindkvist, art director på Le Bureau.

– Trycket på vården är oerhört högt. Därför måste vi alla göra vad vi kan för att minska risken att bli smittad och då är en god handhygien viktig. Vi är övertygade om att den här annonsen kan bidra till just det. Dels genom det viktiga budskapet men också för att man kan tvätta sig med den säger Ebba Lagercrantz, marknadschef på Medpeople.

Medpeople är ett digitalt hr-bolag som jobbar med bemanning inom vården.

Arbetsgrupp

Byrå: Le Bureau.

Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director

Victor Lindkvist, Art Director

Jakob Alledal, Copywriter

Hjalmar Delehag, Copywriter

Mimmi Ericsson, Grafisk formgivare

Agnes Wahlberg, Illustratör

John Wernvik, Projektledare

Elisabeth Philipson, Produktionsledare

Medpeople:

Kave Soultani, VD

Ebba Lagercrantz, Marknadschef

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

MedpeopleLe Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.