Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Delicato hoppar på slow tv-trenden – sänder ”Delicatovandringen”

Publicerad: 30 April 2020, 07:54

Under tio timmar kan tittarna följa Delicatoprodukternas väg genom fabriken i Segeltorp.


Ämnen i artikeln:

CrosbyDelicato

Tidigare i år tog Crosby över sociala medier-uppdraget för Delicato, en annonsör som innan dess hade ett uppmärksammat samarbete med Nord DDB.

Nu presenterar Crosby sin första kampanj för Delicato, en sorts Delicatoprodukternas älgvandring. Älgvandringen har de senaste åren gjort slow tv-succé på SVT och prisades förra året i Kristallen. Vandringen har även inspirerat andra slow tv-projekt som ”Guldbron” och ATG:s nyligen lanserade ”Hästhagen”. 

– Många spenderar som bekant mycket tid hemma nu och detta känns som en klockren lördagssysselsättning för familjen. Vi har inspirerats av det underbara slow-tv programmet Den stora älgvandringen på SVT och hoppas att många kommer att känna samma lugn och fridfullhet när de tittar på denna sändning, Den stora Delicato-inventeringen. För de som vill spetsa till underhållningen en aning har vi adderat ett tävlingsmoment som går ut på att man också räknar alla bakelser som passerar på det löpande bandet säger Pysse Holmberg, kundansvarig på Crosby

”Delicatovandringen” kommer att sändas på Youtube lördag 9 maj.

Se tidigare Delicatokampanjer här!

Arbetsgrupp

Kund: Delicato, Ellinor Belvén.

Idé/koncept & produktion: Crosby

Arbetsgrupp Crosby:

Kundansvarig: Pysse Holmberg

Producent: Alma Karlsson

Motion design och produktion: William Colling, Andreas Johansson, Kristoffer Lindskog, John

Buddee

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

CrosbyDelicato

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.