Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Den händiga Jula-tomten hjälper flickan att fixa familjens jul

Publicerad: 12 november 2021, 09:33

”Utmaningen är att hela tiden fortsätta utvecklas och överraska inom ramen för våra förutsättningar”, säger Julas marknadschef Jonas Järrenfors.


Ämnen i artikeln:

JulaGarbergs

I årets julkampanj som Garbergs har tagit fram för Jula får vi möta flickan och hennes hund som får hjälp att julfixa hemmet av en händig tomte. En ledtråd till vem tomten kan vara är enligt företaget: ”Jula är det enda varumärke som till 75% delar sitt namn med årets kanske största och mest älskade högtid”, skriver varumärket i ett pressmeddelande.

Kampanjen är en del av Julas långsiktiga koncept ”Inget kan stoppa dig nu” som syftar till att sänka trösklarna och inspirera fler att upptäcka glädjen med att fixa saker själva.

Enligt marknadschefen Jonas Järrenfors har konceptet och den grafiska identiteten, den distinkta röda färgen och den återkommande versionen av ”Nothing's gonna stop us now” skapat ett brett genomslag  i både varumärkestracking och Julas tillväxt.

– Utmaningen är att hela tiden fortsätta utvecklas och överraska inom ramen för våra förutsättningar, säger Jonas Järrenfors, Marketing Director på Jula i en kommentar.

Kampanjen kommer att visas i Sverige och Norge. Media: tv, digitala kanaler, radio och i Julas egna kanaler. 

 

Arbetsgrupp

Jula

Marketing Director: Jonas Järrenfors

Marketing Manager: Silje Ekeberg Falk


Garbergs

Projektledare/strateg: Joakim Landin

Produktionsledare/byråproducent: Malin Boustedt

AD: Mattias Dahlqvist

Copy: Johan van der Schoot

Formgivare: Rasmus Asp

Motion graphics: Najeb Albakar


Regi

Traktor


Produktionsbolag 

Giants & Toys


Musik

Crille Olsson

 

Ämnen i artikeln:

JulaGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.