Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 12 november 2021, 09:33
”Utmaningen är att hela tiden fortsätta utvecklas och överraska inom ramen för våra förutsättningar”, säger Julas marknadschef Jonas Järrenfors.
I årets julkampanj som Garbergs har tagit fram för Jula får vi möta flickan och hennes hund som får hjälp att julfixa hemmet av en händig tomte. En ledtråd till vem tomten kan vara är enligt företaget: ”Jula är det enda varumärke som till 75% delar sitt namn med årets kanske största och mest älskade högtid”, skriver varumärket i ett pressmeddelande.
Kampanjen är en del av Julas långsiktiga koncept ”Inget kan stoppa dig nu” som syftar till att sänka trösklarna och inspirera fler att upptäcka glädjen med att fixa saker själva.
Enligt marknadschefen Jonas Järrenfors har konceptet och den grafiska identiteten, den distinkta röda färgen och den återkommande versionen av ”Nothing's gonna stop us now” skapat ett brett genomslag i både varumärkestracking och Julas tillväxt.
– Utmaningen är att hela tiden fortsätta utvecklas och överraska inom ramen för våra förutsättningar, säger Jonas Järrenfors, Marketing Director på Jula i en kommentar.
Kampanjen kommer att visas i Sverige och Norge. Media: tv, digitala kanaler, radio och i Julas egna kanaler.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Jula
Marketing Director: Jonas Järrenfors
Marketing Manager: Silje Ekeberg Falk
Garbergs
Projektledare/strateg: Joakim Landin
Produktionsledare/byråproducent: Malin Boustedt
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Johan van der Schoot
Formgivare: Rasmus Asp
Motion graphics: Najeb Albakar
Regi
Traktor
Produktionsbolag
Giants & Toys
Musik
Crille Olsson