Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Detektiver, thrillers och skräckfilm: Apple-kampanjen retas med Hollywoodklichéer

Publicerad: 30 december 2021, 12:07

Genom att använda Hollywoodklichéer vill Apple visa upp potentialen i Iphone-kameran.


Ämnen i artikeln:

AppleIphone

I kampanjen ”Hollywood in Your Pocket” visar Apple upp potentialen i Iphone 13 Pros kamera. Kampanjen tog fart i september och första filmen skapades av TBWA\Media Arts Lab, skriver Adage. Men nu utökar man kampanjen med fler filmer, som är producerade inhouse och regisserade av David Shane (O Positive). 

I en av filmerna ligger fokus - bokstavligt talat - på huvudkaraktären i en detektiv-film. Men det blir en plot twist när fokuset förflyttas... En annan använder funktionen ”low light video” och gör en film i skräckmanér, medan en tredje använder inzoomning för att skapa en thriller-effekt. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

AppleIphone

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.