Kampanj
DHL låter influencers tävla mot sina kurirer
Publicerad: 25 maj 2023, 12:17
För att ge allmänheten inblick i DHL:s och kurirernas vardag ska Josefine Caarle, Kristian Täljeblad och Daniel Norlin tävla mot DHL:s Bardia Roshaniyan i att leverera paket.
I ett försök att lyfta både företag och anställda låter DHL tre influencers tävla mot deras kurirer i att leverera paket. Profilerna Josefine Caarle, Kristian Täljeblad och Daniel Norlin tävlar mot DHL:s kurir Bardia Roshaniyan genom att transportera ett paket från punkt A till punkt B på elcyklar. Tävlingen utgår från DHL express lokaler i Västberga i Stockholm.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
– Jag tycker att många företag väljer en enkel och ganska tråkig väg att gå, när alla profiler spelar in snarlikt content med samma brief och samma miljö från sina telefoner. Detta uppskattades av mig som kreatör genom att få jobba närmare företaget och skapa något kreativt tillsammans. Jag hoppas och tror att det även uppskattas av mottagaren och att vi ser mer kampanjer likt detta framöver, säger Josefine Caarle i ett pressmeddelande.
DHL:s e-handelschef Dan Crewe understryker att de genom kampanjen vill visa på kurirernas "engagemang och dedikation" när det kommer till att leverera paket.
– Kampanjen syftar till att ge en unik inblick i den viktiga roll som våra kurirer spelar i företagets dagliga verksamhet, säger han i samma pressmeddelande.
Kampanjen är framtagen av Cure media.