Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Dickies lanserar sin första globala kampanj

Publicerad: 17 September 2020, 08:04

Bonden Angelique Taylor är en del av Dickies nya kampanj.

Foto: Press

Tio hantverkare, jorden runt, står i centrum i Dickies nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

Kampanj

Arbetsklädestillverkaren Dickies grundades 1922 i Texas och finns i dag i över 100 länder. Trots det är det först nu som bolaget lanserar sin första globala marknadsföringskampanj. 

Under parollen ”United by inspiration, united by Dickies” lanseras nu en multimedia-kampanj globalt, som tar fasta på livet under pandemin. Den har bland annat skapats genom Zoom-videor och är filmad genom olika hantverkares perspektiv. 

– Vi visar att tillverkare runtom i världen formar detta kulturella ögonblick i tiden genom handling, genom arbete och genom kreativitet och därmed är de aldrig ensamma, säger Dickies Global Brand President, Denny Bruce, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen lyfter tio hantverkare jorden runt. Bland annat två bönder, en konstnär, en barberare och en möbeltillverkare. 

Kampanjen har tagits fram tillsammans med den kreativa byrån Sid Lee. 

Rob Maxfield, brittisk stenhuggare.

Foto: Press

Kate Duncan, kanadensisk möbeltillverkare och designer.

Foto: Press

Favour Jonathan, brittisk tvärvetenskaplig konstnär.

Foto: Press

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.