Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Didriksons letar vårtecken längs svenska kustlinjen

Publicerad: 22 februari 2022, 13:00

Foto: Andreas Lind / Cameralink

Vårkampanjen, framtagen av The Bond och regisserad av Andreas Lind, kommer att klippas i 40 versioner i takt med att våren breder ut sig.


Ämnen i artikeln:

NyheterThe BondDidriksons

I årets vårkampanj beger sig Didrikson till det svenska kustlandskapet. De närmsta månaderna kommer man veckla ut kampanjen i 40 olika versioner med vårtecken från Smygehuk till Höga kusten. Kampanjen är en del av konceptet ”See you outside” och har tagits fram av The Bond med regi av Andreas Lind. Precis som i höstkampanjen är Maia Hirasawas ”Here in your arms” ledmotiv.

– Filmen är skapad utifrån Didriksons ständiga mission att göra det möjligt för fler människor att vara utomhus oavsett väder. I en modern kontext blir löftet See you outside en inspirerande kompass som lockar ut oss bekväma stadsmänniskor att våga trotsa regn, vind och kyla. Med plagg som svarar upp mot löftet fortsätter Didriksons nu sin framgångsrika resa på allt fler marknader, säger Martin Ahlgren, strateg på The Bond.

Didriksons har de senaste åren expanderat internationellt och förra året var Tyskland för första gången bolagets största marknad. Det innebar också ett år då Didriksons slog försäljningsrekord. 

– Tillväxten beror på en ökad varumärkeskännedom till följd av ett särskiljande, visuellt uttryck tillsammans med vårt fokus på innovativ och funktionell design. Vi har också storsatsat på vår digitala närvaro och det ger resultat även i fysisk detaljhandel. Men resan har bara börjat, nu fortsätter vi bygga vidare på den långsiktiga strategin, säger Petra Sabo, head of DTC på Didriksons.

Kampanjen kommer främst att synas online med fokus på Sverige, Norge, Finland, Tyskland, England och Frankrike.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterThe BondDidriksons

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.