Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Digital Benjamin Ingrosso sköljer över Sverige i utomhuskampanj

Publicerad: 21 juni 2022, 07:30

Billboard på Medborgarplatsen i Stockholm med kampanj för Benjamin Ingrossos nya album.

Foto: Clear Channel pressbild

Clear Channel har precis släppt en andra stor utomhuskampanj för Benjamin Ingrossos nya albumsläpp.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelResuméDigitalKampanjNyheter

Det är Benjamin Ingrossos tredje albumsläpp på halvannat år och andra gången han teamar med Clear Channel i en omfattande utomhuskampanj.

Clear Channel utger sig för att ha Sveriges starkaste digitala räckvidd med närmare 1 500 skyltar.

– Vi når miljoner svenskar på platser där de bor, lever och rör sig som mest. I en mix av spektakulära billboard-format, hundratals nya digitala skyltar mitt i Stockholms city och bred synlighet över hela landet kommer Benjamin Ingrossos albumsläpp knappast undgå någon, säger kommersielle direktören Claes Kugelberg.

Kampanjen pågår som bäst under totalt två veckor och inleddes med en nedräkning inför lanseringen. Kampanjens andra del har en tydlig uppmaning att albumet äntligen har släppts och hänvisar till Spotify. Syftet är att nå ut brett, engagera unga målgrupper och driva trafik till webb och streamingtjänster.

Benjamin Ingrosso själv säger sig vara sjukt laddad inför att få dela sitt nya album med svenska folket och ta sin musik vidare ut i världen. Hans nya album består enbart av låtar på engelska.

– Det känns riktigt mäktigt att få se albumet och hela min ”Playlist” på tusentals reklamskyltar runt om i Sverige, säger Ingrosso.

Utomhuskampanjen pågår till och med 26 juni.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.